Take-Two może być nielubiane przez wielu graczy. Nie wpływa to jednak na sprzedaż gier wydawcy, które rozchodzą się błyskawicznie.
Rockstar podkręca tempo
Grand Theft Auto to marka, którą znają nawet osoby niegrające w gry. Popularność tytułu przekłada się również na sprzedaż. Kiedy zatem następny razem przeczytacie o bojkocie Take-Two; o tym, że według niektórych Red Dead Online i Grand Theft Auto Online rozwijane są za wolno, to wiedźcie, że to tylko mała grupa graczy wyraża głośno swoje niezadowolenie. Ich prośby o zmiany w grze wydają się być nieważne, gdy rzucimy okiem na sprzedaż gier Rockstara.
Co dowiedzieliśmy się z najnowszych danych sprzedażowych Take-Two? Grand Theft Auto 5 rozeszło się przez ostatnie trzy miesiące w liczbie 5 milionów kopii. Taki wynik ustawiłby niejedno studio na wiele lat, a tutaj mówimy o kolejnych milionach, które razem dają nam wynik na poziomie 160 milionów kopii ogółem.
Czytaj też: Dying Light 2 skrywa sekrety, które się Wam nawet nie śniły
Wszystkie odsłony Grand Theft Auto rozeszły się w liczbie 370 milionów sztuk. W porównaniu do poprzedniego kwartały jest to skok o 15 milionów sztuk. Skąd zatem wzięło się 10 milionów sztuk, skoro GTA 5 odpowiada za 5 milionów? Tak mocno krytykowane GTA The Trilogy wykręciło 10 milionów sprzedanych kopii.
Na konferencji prasowej po ogłoszeniu tych wyników przyznano, że GTA Trilogy jeszcze ma problemy i deweloperzy pracują nad kolejnymi aktualizacjami. Przed Rockstarem jeszcze premiera pudełkowego wydania gry na Nintendo Switch i wersji mobilnych na iOS oraz Android.
Take-Two rośnie też dzięki Red Dead
Pamiętajmy, że Rockstar Games należące do Take-Two to także seria Red Dead. W przypadku Red Dead Redemption 2 mówimy o sprzedaży, która prawie dobiła do 43 milionów kopii. Gdy o sprzedaży informowano poprzednim razem było mowa o 39 milionach sztuk.
Czytaj też: Cyberpunk 2077 w 4K, DLSS 2.3.7 i modem na tłok oraz metro jeszcze nie widzieliście
Całkowity wynik gier Red Dead Redemption, Red Dead Redemption 2 oraz Red Dead Online to 65 milionów kopii. Marka jest zatem równie cenna co Grand Theft Auto. Ciekawe, jak poradzą sobie na rynku inne gry Rockstara, tak jak np., Bully, o którym plotkuje się już od jakiegoś czasu.
Koszykówka od Take-Two
Jak radzi sobie NBA 2K, które często jest krytykowane za nachalne mikropłatności? Cóż… chyba Was nie zdziwię, jeśli powiem, że krytyka nie wpływa na sprzedaż gry. Cała marka NBA 2K rozeszła się już w 121 milionach kopii. Jest to wzrost o trzy miliony od ostatniego raportu.
Co ciekawe, dowiedzieliśmy się także, że codziennie w NBA 2K gra 1,9 miliona graczy. Codziennie. Jeszcze lepsze jest to, że jest to wzrost o 10 procent rok do roku. Ciekawe, czy Microsoft już się ogląda za Take-Two…