Jak prezentuje się sprzedaż Red Dead Redemption 2 na PC? Teraz już dobrze.
Sprzedaż Red Dead Redemption 2 na PC na pewno nie zadowoliła Rockstara tak jakby tego chciał. Gracze komputerowi marzyli o swojej wersji gry jeszcze od czasów pierwszej części. Po czym gra wyszła na PC i okazało się, że kupiło ją „zaledwie” kilkaset tysięcy osób. W porównaniu do konsolowców, którzy kupili RDR 2 w milionach sztuk, na miejscu Rockstara zadałbym sobie pytanie, czy było warto?
Powodu niezbyt udanej premiery gry na PC doszukiwano sie głównie w tym, że gra na premierę trafiła tylko na platformy Rockstar Games Launcher oraz Epic Games Store. Ograniczenie dostepu do gry to jednak nie jedyny problem edycji PC. Okazało się bowiem, że gracze, którzy kupili grę za pomocą platformy Rockstara (sprawiając dzięki temu, że firma dostała 100 procent kwoty, o którą prosiła) po prostu się nie odpalała.
Był jeszcze jeden teoretyczny powód słabej sprzedaży gry na PC. Wszyscy wiedzieli, że tytuł będzie wkrótce dostępny na szalenie popularnym Steamie. Mówiło się, że wiele osób może czekać z zakupem, ale akurat ten argument wydawał się nie mieć podstaw, bo wiele innych gier pokazało, że premiera na Epic Games Store nie wpływa na sprzedaż i gracze tylko zapowiadają, że nie kupią produkcji, a potem robią coś innego.
Teraz jednak wiemy, że tym razem trzeci powód okazał się być najważniejszym elementem osłabienia sprzedaży. Nowe dane sprzedażowe gry na PC w wersji cyfrowej wskazują na to, że przed premierą gry na Steam, produkcję Rockstara posiadało 406 tysięcy osób. Za to już po premierze na Steam, Red Dead Redemption 2 miało na PC milion osób.