WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Testy

Star Wars: Squadrons – test wydajności kart graficznych Nvidia

Star Wars: Squadrons to najnowsza gra ze świata Gwiezdnych Wojen. Sprawdźmy, jak wypadają w niej redakcyjne karty graficzne.

Wymagania Star Wars: Squadrons

Producent wypuścił wymagania dla trzech konfiguracji. Minimalne bez VR to:

  • CPU: Ryzen 3 1300X / Intel i5 6600K
  • GPU: AMD Radeon HD 7850 / Nvidia GeForce GTX 660
  • RAM: 8 GB
  • Dysk: 40 GB
  • System: Windows 10 

Zalecane bez VR i minimalne dla VR to:

  • CPU: Ryzen 7 2700 / Intel i7-7700
  • GPU: AMD Radeon RX 480 / Nvidia GeForce GTX 1060
  • RAM: 16 GB
  • Dysk: 40 GB
  • System: Windows 10 (64-bitowy)

Zalecane do VR to:

  • CPU: Ryzen 7 2700 / Intel i7-7700
  • GPU: AMD Radeon RX 570 / Nvidia GeForce GTX 1070
  • RAM: 16 GB
  • Dysk: 40 GB
  • System: Windows 10 (64-bitowy)

Minimalne wymagania oraz środkowe nie są jakieś wybitnie wysokie. Może robić wrażenie procesor, który musi być dosyć mocny, ale grafika to była średnia klasa, więc nie jest źle. Dopiero zalecane do VR są znacznie większe pod względem GPU. Ciekawe też, że RX 570 jest zrównany z GTX 1070.

Czytaj też: 3DMark Port Royal – test kart graficznych Nvidia
Czytaj też: Boundary Ray Tracing Benchmark – test wydajności kart graficznych

Testy przeprowadziłem na mapie treningowej. Polegały one na przelocie statkiem Imperium pośród zniszczonego innego statku. Testy wykonałem 3 razy lub do uzyskania powtarzalności. Gra działa na API DirectX 11. Na komputerze zainstalowałem najnowsze sterowniki Nvidia Game Ready 456.55 .

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Chłodzenie
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
ASRock Z490 Taichi
Pamięć RAM
Kingston Predator 4x 8 GB 3000 MHz
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
Acer Predator XB271HU Abmiprz
Monitor
AOC G2868PQU

Testy kart graficznych w Star Wars: Squadrons

Gra ma wybitną optymalizację, co zresztą widać po wynikach testów. Pójdzie ona na ustawieniach Ultra na większości konfiguracji i to nie tylko w rozdzielczości 1920 x 1080 px. W tej każda z testowanych kart notowała powyżej 60 fps – jeszcze czegoś takiego nie widziałem.

W rozdzielczości 2560 x 1440 jedynie GTX 1650 w obu wersjach notują poniżej 60 fps. Pozostałe karty zapewniają w pełni płynną rozgrywkę. Warto też zwrócić uwagę na wyniki najwydajniejszych modeli – ponad 200 fps robi wrażenie.

Czytaj też: Mafia: Edycja Ostateczna – test wydajności kart graficznych Nvidia
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3090 – test ray tracingu i DLSS

Do ostatniej rozdzielczości i 60 fps potrzebujecie przynajmniej RTX 2060. Niestety tutaj GTX 1650 jest za słaby, aby osiągnąć nawet 30 fps – gra na ustawieniach Ultra przy tej karcie będzie niemożliwa. Natomiast najlepsze grafiki notują ponad 100 fps, co też dawno nie widziałem w tej rozdzielczości.

Podsumowanie testu kart graficznych w Star Wars: Squadrons

Star Wars: Squadrons jest grą świetnie zoptymalizowaną. Dawno nie widziałem tak wysokich wyników w nowej grze. Co więcej tytuł wygląda naprawdę nieźle, więc twórcy wykonali świetną robotę. Nawet GTX 1650 radzą sobie w tym tytule perfekcyjnie – jeśli starczy Wam ok. 50 fps to możecie na nich odpalić grę przy ustawieniach Ultra w rozdzielczości 2560 x 1440 px. Jedynie w 4K ta grafika nie daje sobie rady, a pamiętajcie, że zazwyczaj są problemy nawet w Full HD.

Czytaj też: Test Asus GeForce RTX 3090 TUF Gaming OC
Czytaj też: Test ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity

Jeśli więc macie w miarę nowy sprzęt to spokojnie możecie odpalać ustawienia Ultra w grze Star Wars: Squadrons. Optymalizacja to ogromny plus tego tytułu i uzyskiwane ilości fps są imponujące.

Za dostarczenie karty Aorus GeForce RTX 2080 Ti 11G dziękuję sklepowi X-Kom.