Jak to jest w Europie (Unii Europejskiej) ze sprzedażą BEV, czyli samochodów elektrycznych i PHEV – hybryd typu plug-in? Na to pytanie odpowiadają statystyki z European Automobile Manufacturers Association.
Na ich podstawie wynika, że europejski rynek samochodów elektrycznych rozwija się w zdrowym tempie. We wszystkich krajach zarówno BEV (Battery Electric Vehicle), jak i hybrydy typu plug-in dobiły do 382836 egzemplarzy nowych samochodów, które zostały zarejestrowane w Unii Europejskiej od pierwszego do trzeciego kwartału bieżącego roku.
Jeśli rozdzielimy to na procenty, to w grę wchodzi wzrost o niebagatelne 38,2% w porównaniu do statystyk sprzed roku, co poprowadziło do uzyskania 2,87% wzrostu udziału na rynku.

Po stronie rozdzielenia w pełni elektrycznych samochodów (BEV) od hybryd typu plug-in otrzymujemy kolejno 257511 i 125325 zarejestrowanych modeli. Jeśli wrzucimy do w perspektywę porównawczą z poprzednim rokiem, to otrzymujemy wzrost 93,1% rejestracji BEV i 12,7% spadek rejestracji PHEV.

Innymi słowy, hybrydy ustępują miejsca elektrycznym modelom, a my tylko możemy się z tego cieszyć. W Polsce jest jednak ciągle dosyć słabo.

Jednak benzynowe jednostki nadal dzierżą miano przysłowiowego króla, a tuż za nimi są obecne modele z silnikami diesla.