Wdrożenie długoterminowej strategii marketingowej pozwala na znaczne zwiększenie sprzedaży. Aby osiągnąć optymalne efekty, konieczne jest używanie w tym celu wydajnych narzędzi. Z łatwością znajdziesz je w oprogramowaniu PrestaShop. Dobrze jest też odpowiednio skonfigurować moduły swojego sklepu, by współdziałały ze sobą i przynosiły najlepsze efekty. Dlaczego warto skorzystać akurat z tego rozwiązania? Sprawdź sam!
Czym jest PrestaShop?
Silnik ten powstał we Francji w 2005 roku. Ma on służyć szybkiemu otwieraniu sklepów internetowych. Dziś korzysta z niego ponad milion użytkowników. Doceniają oni zalety PrestaShop, takie jak:
- Wydajność i innowacyjność. Oprogramowanie cały czas jest aktualizowane, dając swoim użytkownikom nowe możliwości i funkcje do wykorzystania. Jednocześnie programiści dbają, by całość działała w pełni wydajnie i mogła obsługiwać setki klientów jednocześnie.
- Prostota i intuicyjność. Żaden z użytkowników nie musiał przechodzić szkolenia z używania PrestaShop. Korzystanie z ponad 300 funkcjonalności jest w pełni intuicyjne i nie sprawia problemu nawet początkującym właścicielom sklepów.
- Modułowa budowa. Korzystasz tylko z tych funkcjonalności, które potrzebujesz. Dzięki temu menu administratora jest proste i przejrzyste. Bez problemu w każdej chwili można zmienić szablon strony, dodać lub usunąć jeden z modułów czy zmienić układ produktów.
- Wielojęzyczność. Nie trzeba ograniczać się do lokalnego rynku. W PrestaShop bez problemu wdrożysz podstrony w innych, popularnych językach obcych. Pozwala on także na płatności różnymi walutami.
- Responsywność. Coraz większa część użytkowników korzysta z internetu przez telefon. Układ strony na urządzeniach mobilnych zmienia się automatycznie, by zmaksymalizować UX (doświadczenie użytkownika), a zatem ułatwić mu korzystanie ze sklepu.
- Wsparcie SEO. Dostosuj treść na stronie w taki sposób, by szybko znaleźć się na szczytach wyników wyszukiwania Google. Możliwość wprowadzania tagów, meta title oraz meta description pozwala uzyskać znacznie lepsze pozycje.
- Personalizacja i dopasowanie do polskiego rynku. PrestaShop jest popularnym rozwiązaniem w Polsce, dlatego też powstało mnóstwo szablonów i modułów dopasowanych do polskich realiów. Jednocześnie można je w pełni spersonalizować i nadać im indywidualny charakter.
Oprogramowanie PrestaShop to jedno z najbardziej popularnych rozwiązań na rynku e-commerce nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie?
Jakie możliwości daje PrestaShop? Pozwala realizować najbardziej popularne, a jednocześnie skuteczne techniki marketingowe.
Promocje i rabaty
Obniżka o 10% czy 20% brzmi bardzo kusząco. Kupujący skupia się często na tym, ile może zaoszczędzić, co wywołuje pozytywne emocje i chęć dokonania zakupu. Aby wzmocnić ten efekt, można ustanowić ofertę limitowaną czasowo. Niższa cena będzie dostępna tylko przez kolejne 4 godziny – decyzja więc musi być podjęta natychmiast! Statystyki mówią, że nawet 54% kupujących szybciej zdecyduje się na zakup swojego koszyka, jeśli uzyska rabat na zakupy.
Programy lojalnościowe
Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest program dla stałych klientów. Przy częstym dokonywaniu zakupów uzyskują oni często rabaty lub inne profity. W przeciwieństwie do pojedynczej promocji, w przypadku programu lojalnościowego liczy się długotrwała współpraca z danym klientem, co oznacza zwiększenie obrotów sklepu internetowego.
Up-selling, cross-selling oraz rekomendacje
Rekomendowanie dodatkowych produktów stosowane jest od wielu lat. Rekomendacje mogą polegać na ostatnich aktywnościach użytkownika lub zakupionych produktach. W tym drugim przypadku wyróżnić można dwie sytuacje. Zachęcenie do kupienia tego samego produktu, ale o lepszych parametrach (up-selling) oraz zaproponowanie produktu uzupełniającego (cross-selling). Jedno, proste pytanie, znane z wielu reklam pewnej sieci fast-food, brzmiące „a może frytki do tego?” pozwoliło zyskać aż 200 milionów dolarów zysku rocznie!
Darmowa dostawa
Zaproponuj klientom darmową dostawę. E-sklepy, które tak postąpiły, zanotowały wzrost wartości zamówień średnio o 30%! Dodatkowe koszty, które pojawiają się dopiero w koszyku (jak dostawa, podatek czy dodatkowe opłaty) skutecznie zniechęcają przed finalizacją zamówienia.
Content i recenzje
Dobrze napisane opisy produktów to nie tylko dobry sposób na wyższe pozycje w wyszukiwaniach Google, ale również lepszy kontakt z klientem. Doskonale sprawdzają się w tym zakresie także recenzje poprzednich klientów. Uwiarygadniają działanie sklepu, a jednocześnie mogą reklamować oferowany produkt innym.
Czy warto korzystać z PrestaShop?
E-commerce rozwija się dynamicznie. Zgodnie z przewidywaniami specjalistów, do 2040 roku nawet 95% zakupów może być dokonywanych drogą internetową. Czy warto zatem zainstalować PrestaShop i uruchomić własną sprzedaż? Z pewnością jest to doskonały pomysł na inwestycję w siebie i swoją przyszłość. Jako początkujący właściciel sklepu możesz potrzebować na początku pomocy. Na szczęście profesjonaliści są zawsze gotowi służyć Ci pomocą. Sprawdź cennik PrestaShop i już na starcie zyskaj przewagę nad innymi e-sklepami!
Artykuł sponsorowany.