Reklama
aplikuj.pl

Czy zajmuje się Studio Director w Bethesda Game Studios?

bethesda

Zapominacie, że pełna nazwa twórców Skyrima to Bethesda Game Studios? Jest więcej rzeczy, o których nie myślimy w przypadku game-developerów. Na przykład – czym zajmuje się Studio Director?

Zadania Studio Directora w Bethesda Game Studios

Bethesda co jakiś cza przeprowadza wywiady ze swoimi pracownikami, dzięki czemu możemy poznać historię ze studia oraz zrozumieć, jak funkcjonuje taka ekipa. Tym razem przepytano Angelę Browder, Studio Director w Bethesda Game Studios, czym właściwie się zajmuje?

Czytaj też: O co chodzi w szybkich okrążeniach w Need for Speed Unbound?

Co dokładnie oznacza stanowisko Studio Directora w Bethesda Game Studios? Jak wygląda twój zwykły dzień pracy?

Chyba nie można mówić o zwykłym dniu pracy. Ogólnie zajmuję się trzema tematami i każdego dnia mam coś do zrobienia w jednym z nich, według aktualnych potrzeb.

Tak to widzę, pełnię trzy główne role. Po pierwsze zajmuję się codziennym działaniem firmy, zarządzaniem i rozwojem. Dbam też o sprzęt dla ludzi i zastanawiam się, czego nam potrzeba, żeby „ciągnąć ten wózek”. Po drugie planuję na przyszłość. Sporo czasu poświęcam, myśląc o przyszłości. Jakie będzie nasze studio? Jak ja muszę się zmienić? Jakie środowisko pracy chcę zapewnić osobom, które tu pracują? Bardzo często myślę o tym, co będzie za rok. A co będzie za pięć lat? Co muszę zacząć robić już teraz, aby osiągnąć swoje cele i zrealizować tę wizję? Jak ma wyglądać miejsce, w którym sama chciałabym pracować?

I wreszcie – trzecia rola. Jestem doradczynią naszych liderów. Czy chodzi o zarządzanie studiem czy o indywidualne projekty, osoba z kierownictwa zawsze ma sporo na głowie. Taka jest moja rola. Jestem osobą, do której ktoś może zgłosić się po poradę, poprosić o pomoc przy tworzeniu planów, zapytać o konstruktywną krytykę albo uzyskać wskazówki, jeśli chodzi o realizację własnych obowiązków. Ja wszystkie swoje obowiązki traktuję równie poważnie, ale akurat ten aspekt jest jednym z moich ulubionych. Codziennie widzę, jak ludzie stają się lepszymi liderami i jak uczą się przekuwać swoje umiejętności na sukces wszystkich.

Czytaj też: Overwatch 2 przez 6 miesięcy zmienił się, jak żadna inna gra

Co robiłaś, zanim objęłaś obecne stanowisko?

Zaczęłam od działu kontroli jakości, który był wtedy bardzo mały. Byłam szefową nocnej zmiany testerów The Elder Scrolls IV: Oblivion w wersji na PS3. Po jakimś czasie aplikowałam na stanowisko producentki. Po rozmowie kwalifikacyjnej okazało się, że mam pracować w dziale grafiki… a ja nic nie wiedziałam o grafice. Skończyłam studia prawnicze. Ale to była doskonała okazja i musiałam się nauczyć, co robi Art Producer, bo wtedy właściwie nikt z nas tego nie wiedział. Nauczyłam się tej pracy i z czasem zyskałam ogromną wiedzę na temat tego, co trzeba robić, żeby osiągnąć sukces. Gdy jesteś producentką, jesteś odpowiedzialna przede wszystkim za dwie rzeczy – za projekt i za ludzi. I to robi się tym ważniejsze, im dalej zajdziesz w strukturze kierowniczej.

Na stanowisku Art Producerki pracowałam przez 15 lat. Zaczynałam od zarządzania działem grafik postaci i animacji, aż w końcu stanęłam na czele całego oddziału grafiki. Zarządzałam pracą 50-60 grafików i nie tylko starałam się, żeby przygotowali produkt na czas, ale też pomagałam im osiągnąć cele zawodowe. Dbanie o ludzi jest bardzo ważne. Chciałam, żeby byli zadowoleni, a więc dużo czasu poświęcałam na wdrażanie procesów i procedur, których w firmie w ogóle nie mieliśmy. Zaczynaliśmy od bardzo niewielkiej liczby pracowników, ale w miarę rozrastania się, potrzebowaliśmy wdrażać nowe procesy. I to wszystko bardzo mi pomogło w przygotowaniu się do obecnej roli.

W roku 2020 objęłam stanowisko Studio Director. Myślę, że zostałam wybrana ze względu na doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i organizowaniu wszystkiego w bardzo pozytywny sposób.