Reklama

Wyjątkowy system FAST w Ferrari Purosangue. Oto jak wymyślić amortyzację na nowo

Ferrrari Purosangue jest wyjątkowe na wiele sposobów, a jednym z nich jest system FAST (Ferrari Active Suspension Technology). Osoby władające angielskim zapewne już wiedzą, o czym dokładnie mowa i tak – w grę wchodzi tytułowa amortyzacja.

System FAST w Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue jest pierwszym modelem, w którym zastosowano system Ferrari Active Suspension Technology (FAST). Firma postawiła na ten autorski system w poszukiwaniu najlepszej jakości jazdy i prowadzenia dla tego modelu i dlatego też zwróciła się o pomoc do firmy Multimatic, która odpowiada za system amortyzatorów TrueActive Spool Valve (TASV).

Mówi się, że te są już “prawdziwie” aktywne za sprawą zdolności do wywierania siły na pojazd w oczekiwaniu na warunki drogowe i manewry kierowcy. Wszystko dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego z amortyzatorem suwakowym, który uzupełnia sprężyny pojazdu o równolegle działające siły.

Czytaj też: Dzięki tej sztucznej inteligencji pogoda nie przeszkodzi autonomicznym samochodom

Amortyzatory TASV wykorzystują unikalny i chłodzony cieczą trójfazowy bezszczotkowy silnik elektryczny 48V, który dostarcza dodatkową siłę poprzez specjalnie zaprojektowany zespół dwuprzewodowej śruby kulowej i przekładni do wałka amortyzatora. Z kolei w Ferrari Purosangue każdy zespół siłownika amortyzatora jest wyposażony w pokładowy moduł sterowania silnikiem, który otrzymuje bezpośrednie polecenia od kontrolera dynamiki pojazdu w oparciu o strategie kontroli, które optymalizują osiągi pojazdu i komfort jazdy jego pasażerów.