Jeśli interesuje Was temat sztucznej inteligencji w grach (nie, mowa nie o tej wbudowanej), to z pewnością kojarzycie AlphaStar, czyli SI z firmy DeepMind Google, która przed miesiącami wygrała z prosami w StarCraft 2. Firma nie zatrzymuje się jednak na tym i ogłosiła, że ten sam system zawita do europejskiego rankingu i będzie rozgrywał mecze przeciw ludzkim graczom.

Czytaj też: Nowy układ Nvidii do obliczeń związanych ze sztuczną inteligencją zachwyca

Wszystko sprowadza się oczywiście do dalszych badań nad sztuczną inteligencją, która wymaga nieustannego rozwoju z różnych bodźców. Te oraz wgląd na ewentualne problemy AlphaStar zapewnią setki, jak nie tysiące rozgrywek przeciw graczom w rankingu StarCraft 2, którzy nawet nie będą wiedzieć, że grają z jednym z najbardziej zaawansowanych SI w grach w historii.

Sztuczna inteligencja DeepMind Google wygrała z prosami StarCraft II

Wprawdzie mam pewne podejrzenia co do tego, czy taka praktyka jest… dobra, bo wygrane i przegrane przeciwko AlphaStar liczą się w rankingu, jak te ze zwykłymi ludźmi, ale na szczęście Blizzard wprowadził opcję włączenia i wyłączenia możliwości trafienia właśnie na zaawansowane SI podczas gry. To więc od graczy będzie zależeć, czy zechcą wziąć udział w eksperymencie, który finalnie zaowocuje obszerną bazą danych i listą wniosków.

AlphaStar będzie grać wyłącznie mecze 1v1 wszystkimi dostępnymi i na wszystkie dostępne (trzy) frakcje. Mapę będzie postrzegać tak, jak ludzie, czyli z tradycyjnego widoku i będzie posiadać dostęp tylko do tego, czego powinna. Jego poczynania przeciw prosom, o których wspomniałem wyżej obejrzycie tutaj:

Czytaj też: Sztuczna inteligencja wytwarza więcej CO2 niż samochody

Źródło: PCGamer

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!