WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

T-Mobile ze wzrostem bazy klientów w II kwartale 2020 roku i solidnymi finansami

T-Mobile ze wzrostem bazy klientów w II kwartale 2020 roku i solidnymi finansami

T-Mobile pochwalił się wynikami finansowymi za II kwartał 2020 roku. Finanse operatora nie ugięły się pod naciskiem pandemii, a baza klientów wzrosła. Co ważne, nie tylko rok do roku, ale również kwartalnie.

Wzrost przychodów i EBITDA

W II kwartale 2020 roku przychody T-Mobile wzrosły o 3,4% rok do roku i wyniosły 1,6 mld zł i zachowały zbliżony poziom do wyników z I kwartału 2020 roku. Wskaźnika EBITDA wzrósł o 1,9% rok do roku do 435 mln zł, a przychody z usług wzrosły o 6,3%, z 990 mln do 1,052 mld zł.

Utrzymanie finansów w ryzach było możliwe m.in. poprzez odpowiedzialny biznes w czasach COVID_19. W trakcie pandemii T-Mobile wspierał też działania lokalne, m.in. poprzez oferowanie pomocy psychologicznej pracownikom służby zdrowia, stworzenie Telefonu Pogadania dla seniorów, przekazywanie sprzętu placówkom medycznym oraz drukowanie przyłbic dla personelu medycznego.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska powiedział:

W czasie pandemii znacząco wzrosła rola usług telekomunikacyjnych w pracy, edukacji i codziennym życiu naszych klientów. Bardziej niż kiedykolwiek potrzebowali oni niezawodności ufając, że będziemy nieprzerwanie dostarczać rozwiązania najwyżej jakości. Nie mogliśmy zawieść pokładanego w nas zaufania. Jestem dumny, że T-Mobile, dzięki wysiłkowi wszystkich pracowników, sprostał temu zadaniu.

Po zakończeniu lockdownu wprowadziliśmy nowy model pracy, oparty na bezpieczeństwie i elastyczności, który doskonale się sprawdził. Dzięki temu utrzymaliśmy wzrostowe trendy w obszarze przychodów z usług, osiągając zadowalające wyniki w perspektywie całego kwartału.

Baza klientów w górę, nie tylko rok do roku

W prezentacji wyników finansowych T-Mobile chwali się tylko wzrostem bazy klientów rok do roku. Co mogło sugerować, że kwartalnie nie wygląda to dobrze. I tutaj się zaskoczyłem. Bo wzrosty są również kwartalne, a dokładnie wygląda to tak:

Wskaźnik2Q20191Q20202Q2020
Liczba klientów10 86910 98211 021
Klienci abonamentowi7 3747 5307 560
Klienci na kartę3 4953 4523 461

Spadł przy tym wskaźnik odejść (churn) do 1,0 w przypadku klientów abonamentowych (z 1,2 kwartalnie i 1,3 rok do roku) oraz do 0,6 w przypadku klientów ofert na kartę (z 0,7 rocznie i kwartalnie). Średni przychód z klienta (ARPU) pozostał bez zmian.

Czytaj też: Plus i Play nie nadążają za Orange i T-Mobile. Rośnie podział rynku

Czym T-Mobile może pochwalić się po II kwartale 2020 roku?

W II kwartale 2020 roku klienci chętnie korzystali z prezentów T-Mobile. Ponad 3,5 mln raza aktywowali darmowe pakiety internetowe, w ramach których rozdano w sumie 23,3 mln gigabajtów. W skali całego półrocza to 6,1 mln aktywacji i 44 mln darmowych gigabajtów.

W II kwartale uruchomiona została też nowa usługa Heyah 01, a także sieć 5G. Aktualnie obejmuje ona 6 mln mieszkańców 46 miast. Z kolei sieć światłowodowa, z której mogą skorzystać klienci T-Mobile, sięga do 3,4 mln gospodarstw domowych.

Czytaj też: Heyah 01 – szukamy kruczków w ofercie

Łącznie na koniec czerwca 2020 roku T-Mobile miał 9 660 stacji bazowych, z czego agregacja 4 pasm jest dostępna na 3 500, a 3 pasm na 4 000.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News