Taktyczne ciężarówki HX3 nowej generacji od Rheinmetall

Rheinmetall HX3 nowej generacji, HX3 nowej generacji, HX3, Taktyczne ciężarówki HX3, ciężarówki HX3

Niemiecka spółka akcyjna założona w 1889 roku ogłosiła właśnie swoje taktyczne ciężarówki HX3 nowej generacji. To nikt inny, jak Rheinmetall, który to kontynuuje tradycję związaną z rodziną HX, trwającą może nie tak długo, jak sama firma, ale i tak solidne 14 lat.

Sięgająca 2007 roku rodzina HX firmy Rheinmetall nie jest wprawdzie zbyt szeroko komentowana w mediach, ale jest bardzo udana, jako że do tej pory jakieś 15000 egzemplarzy wdrożono już na całym świecie. Najważniejsze wyróżniki tych modeli? Ewidentnie skupienie się na projekcie z myślą o wojsku, bazowanie na solidnym podwoziu oraz układzie napędowym z silnikiem zgodnym z europejskimi normami emisji.

Czytaj też: Najciekawsze newsy tygodnia – militaria [9.05.2021]

Rheinmetall pokazał taktyczne ciężarówki HX3

Teraz z kolei doczekaliśmy się najnowszej generacji tej ciężkiej ciężarówki wojskowej HX, czyli HX3, która szczyci się tym, że względem poprzedników została dokładnie przeprojektowana, oferuje większą ochronę załogi, lepszą widoczność i „podatność na ulepszenia w przyszłości”, która to pozwoli m.in. na użycie opcjonalnych systemów autonomicznych.

HX3 to jednak nie tylko poprawa błędów HX2 i wsłuchanie się w głosy klientów pod kątem ewentualnych zmian i ulepszeń, ale też zapewnienie platformy z myślą o przyszłości. Dla Rheinmetall najważniejsze było to, aby stworzyć ciężarówkę, która starzejąc się, nie zostanie aż tak zepchnięta na bok przez nowe technologie. Stąd cała masa dobra i ciekawych rozwiązań na pokładzie przy jednoczesnym zachowaniu wielu tych samych elementów z wcześniejszymi modelami w celu ułatwienia konserwacji.

Czytaj też: Nowoczesny żel na krwotoczne rany StatBond pragnieniem Armii USA

W taktycznych ciężarówkach HX3 znalazło się bowiem aktywne zawieszenie osi tylnej dla wyższej skuteczności terenie, cała masa zupełnie nowych systemów elektrycznych i elektronicznych z funkcjami pokroju hamowania awaryjnego, adaptacyjnego tempomatu i przekraczania linii jezdni na czele. Resztę dopełniają nowe systemy i interfejsy, które ewentualnie pozwolą HX3 na przyjęcie na pokład znacznych modyfikacji w przyszłości.

Wśród jednych z najciekawszych nowości HX3 zyskało opcjonalną opancerzoną kabinę modułową, która jest dostosowana do pożądanego poziomu ochrony i choć brzmi to niespecjalnie dobrze pod kątem widoczności, to Rheinmetall zapewnia, że nawet z taką ochroną załoga będzie miała dużą szybę przednią i boczne okna, które uzupełni opcjonalny system kamer Birdview.

Czytaj też: Armia Brytyjska zapowiada swój ulepszony główny czołg Challenger 3

Firma postarała się również o ulepszenia pod kątem ergonomii w kabinie, co uzupełniają nowe systemy wspomagania kierowcy, mające na celu zmniejszenie zmęczenia i poprawy bezpieczeństwa podczas długich, męczących jazd. Ciężarówki HX3 zyskały też specjalny tryb działania, który to może dezaktywować różne funkcje pojazdu, zmniejszając ich sygnaturę radarową.