WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Ten metamateriał Nissana uczyni jazdę samochodem jeszcze przyjemniejszą

Jedną z zalet samochodów elektrycznych jest ich niebywale wysoka kultura pracy, którą Nissan może wnieść na zupełnie nowy poziom za sprawą swojego metamateriału.

Podczas jazdy trudno jednak o idealną ciszę zarówno w tradycyjnych, spalinowych samochodach, jak i nawet tych elektrycznych. Jednak w przypadku tych drugich to nie ryk silnika przeszkadza, a cała otoczka (wiatr, toczące się koła), której nie może zamaskować ten pierwszy.

Dlatego właśnie tak ważny jest ten akustyczny metamateriał Nissana, który zachowuje właściwości obecnie stosowanych materiałów do izolacji akustycznej, ale przy znacznie niższej wadze. Dla krótkiego wstępu, metamateriał to:

Materiał, którego własności zależą od jego struktury w skali większej niż cząsteczkowa, a nie jedynie od struktury cząsteczkowej

Obecnie producenci samochodów używają gumowych płyt, aby zmniejszyć hałas drogowy w kabinach pojazdów, ale są one ciężkie, co zmniejsza efektywność energetyczną. Z jednej strony producenci rozwiązują to poprzez aktywną redukcję szumów w systemie audio samochodów, ale podejście Nissana jest o tyle ważne, że jest całkowicie pasywne.

technologia Nissana, metamateriał Nissana, cichsze samochody, wyciszanie samochodów

Firma twierdzi, że koszt produkcji masowej jest porównywalny z kosztem produkcji płytami gumowymi, a nawet może być tańszy. Wynika to z prostej konstrukcji metamateriału akustycznego, która jest strukturą kratową pokrytą cienką folią z tworzywa sztucznego.

Taki układ, który wygląda podobnie do przeciętej w połowie folii bąbelkowej pomaga odbić szum szerokopasmowy w zakresie od 500 do 1200 herców.

Oprócz poprawy efektywności energetycznej istniejących pojazdów, które obecnie opierają się na ciężkich gumowych płytach, Nissan twierdzi, że jego meta-materiał akustyczny może zapewnić cichszą jazdę pojazdom, w których stosuje się konwencjonalne materiały do ​​izolacji akustycznej ze względu na ograniczenia masy i kosztów.

Kwestia wprowadzenia tego metamateriału do samochodu jest jednak nieznana. Nissan chwali się nim jednak na targach CES w Las Vegas, korzystając ze swojego crossovera Ariya. Czyżby kolejna opcja przy konfiguracji samochodu?

ŹRÓDŁO: New Atlas