Tesla podczas swojej imprezy Battery Day ujawniła nie tylko nowe ogniwa akumulatorowe, ale też nowy sposób na integrowanie akumulatorów z podwoziem swoich elektrycznych samochodów. Dziś poznaliśmy przyszłość tych dwóch innowacji.
Model Y w Europie będzie innowacyjny
Elon Musk potwierdził teraz, że zarówno ogniwa 4680, jak i nowy pomysł akumulatora strukturalnego, najpierw trafi do Modelu Y, czyli crossovera na bazie Modelu 3. Nie będzie to jednak miało miejsca w USA, a w Europie, a dokładniej mówiąc, niemieckiej Gigafactory już w przyszłym roku.
Wiedzieliśmy o tym poniekąd już wcześniej, ale dopiero teraz mamy na to twarde, niezbite dowody. Nie możemy być jednak pewnymi tego, że już w drugiej połowie 2021 roku otrzymamy zupełnie inaczej skonstruowane Modele Y. Wiemy, jak to Tesla ma z dotrzymywaniem terminów i kto wie, jak firmie uda się zintegrować nowe rozwiązania na swoich liniach produkcyjnych.
Kiedy jednak już ruszy ten nowy sposób produkcji Modelu Y, ten elektryczny samochód będzie dzierżył przedni i tylny odlew jednoczęściowy połączony ze sobą samym akumulatorem.
Czytaj też: Tesla za 95000 zł! Elon Musk ujawnił swój najtańszy Model
Czytaj też: Tesla się postarała. Oto nowe ogniwa akumulatorowe
Czytaj też: Oto Tesla Model S Plaid, który wgniecie Was w fotel
W nich znajdą się nowe ogniwa 4680, a samo nadwozie będzie malowane nowym systemem. Elon Musk jednocześnie wierzy, że kolejne dwa lata wystarczą, żeby te innowacje przenieść na Gigafactory w Chinach i USA.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News