Dead Space Remake jest już dostępny na rynku i zdobywa serca graczy. Jak jednak wypada wydajność gry na poszczególnych urządzeniach?
Oprawa Dead Space Remake pod lupą
W sieci pojawiły się już pierwsze porównania graficzne Dead Space Remake. Produkcja otrzymała na konsolach różne tryby graficzne, które zmieniają to, jak płynnie działa. Ale to nie jedyne różnice. Spójrzmy jednak najpierw na suche dane – jak sprawuje się tytuł na konsolach?
Xbox Series S
- Jeden tryb graficzny – dynamiczne 1440p i 30fps
Xbox Series X
- Tryb jakości – 1440p i 30 fps oraz ray-tracing
- Tryb wydajności – dynamiczne 2048x1080p i 60 fps
PlayStation 5
- Tryb jakości – 1440p i 30 fps oraz ray-tracing
- Tryb wydajności – dynamiczne 2048x1080p i 60 fps
Na czym dokładnie polegają różnice w grafice pomiędzy trybami jakości i wydajności, oprócz innej rozdzielczości i liczby klatek na sekundę? Tryb jakości oferuje lepsze oświetlenie, cieniowanie w postaci ambient occlusion, tradycyjne cienie oraz post-processowe efekty. Co ciekawe, różnice są tak mało zauważalne, że lepiej jest postawić na tryb wydajności.
Czytaj też: Dishonored Death of the Outsider za darmo jeszcze w lutym
Ciekawe wnioski płyną również z edycji PC, które oferuje najlepsze tekstury, wygładzanie krawędzi, cienie czy wolumetryczne efekty. To jednak zobaczymy na maksymalnych detalach. Konsole mają odpowiednik ustawień wysokich z PC. Ciekawostką jest również to, że czasy ładowań na PlayStation 5 są trochę wolniejsze niż na Xbox Series.