TikTok podzieli się z twórcami przychodem z reklam. O ile będą na tyle popularni, by na to zasłużyć

TikTok, microsoft TikTOk

Jak pokazują nam dane, w ubiegłym roku TikTok był najpopularniejszą witryną na świecie, a w 2022 oku jego przychody z reklam mogą przebić Snapchata i Twittera razem wziętych. Krótkie filmiki zawojowały świat, sprawiając, że wiele osób potrafi w serwisie spędzić kilka godzin scrollując materiały, komentując i udostępniając je dalej.

TikTokowi twórcy, podobnie jak ci na YouTube, traktują tworzenie treści w serwisie jako źródło zarobku. Oczywiście, platforma Google stanowi o wiele lepsze źródło dochodu, ale w już niedługo niektórzy mogą nie być aż tak do tyłu, jeśli chodzi o pieniądze. Jak pokazują ostatnie statystyki, przychody TikTok z reklam w 2022 r. będą tak duże, że serwis będzie dzielił się z najlepszymi twórcami aż 50% przychodów z reklam.

Najlepsi twórcy, czyli którzy? Tę kwestię rozwinięto na blogu firmy. Program o nazwie TikTok Pulse zakłada wyświetlanie reklam obok „4% najlepszych filmów w TikTok”. Oznacza to, że na dodatkowe pieniądze załapią się nieliczni, choć wpis wspomina, że w pierwszej fazie testów mogą wziąć udział twórcy mający min. 100 000 obserwujących.

Czytaj też: Twitter testuje funkcję Circle. Na czym polega?

Dodatkowa forma zarobku ma w domyśle sprawić, że twórcy będą publikować w serwisie jeszcze więcej treści, co ma przynieść korzyść obu stronom. Kiedy ruszy program Pulse? W USA już w czerwcu, a w innych krajach ma zostać wdrożony jesienią tego roku.