Alfa Romeo zdecydowanie zaszalała z prototypowym samochodem Tipo 33, który jeździł po torze w latach 1967-1977 i wziął udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych, Nordic Challenge Cup, Interserie i CanAm. Najciekawsze jest jednak to, że z czasem cześć z nich przerobiono na samochody na drogi publiczne o nazwie Alfa Romeo 33 Stradale.
Czytaj też: To teksańskie pole jest wypełnione zabytkowymi samochodami muscle
A wiecie co jest z kolei najlepsze? To, co Tipo 33 napędza, a więc 3-litrowa jednostka V8 z cylindrami ustawionymi pod kątem 90-stopni. Zwłaszcza w tej wersji z 1969 roku, a więc modelu T33/3, który wykręcał z niego ponad 400 koni mechanicznych i rozkręcał go do ponad 9000 obrotów na minutę. Brak tłumika sprawił z kolei, że z tej V8 wyciągnięto możliwie najgłębsze dudnienie.
Alfa Romeo rozpoczęła pracę nad Tipo 33 na początku lat 60. XX wieku, a pierwszy jego prototyp zbudowano w 1965 roku. Ten wykorzystywał silnik typu boxer TZ2 z czterema cylindrami i dopiero później doczekał się wspomnianej jednostki.
Czytaj też: Obejrzyj jak BMW E46 przelatuje ulicami w centrum miasta
Źródło: Road and Track