Samolot Stratolaunch zwany też mianem Roc, zaliczył właśnie trzeci lot testowy 16 stycznia bieżącego roku po 9 miesiącach od poprzedniego testu, rozpoczynając w dobrym stylu nowy rok dla firmy. Ta ma zamiar w 2022 roku znacznie zwiększyć liczbę lotów i zabrać na pokład tego największego pod kątem rozpiętości skrzydeł przynajmniej raz hipersoniczny pojazd testowy Talon.
Kolejny kamień milowy dla samolotu Roc i jego pojazdów hipersonicznych Talon. Zakończono pomyślnie trzeci lot Stratolaunch
Wedle ogłoszenia samolot Roc wystartował z Mojave Air and Space Port w Kalifornii o godzinie 11:47 czasu wschodniego. Samolot powrócił na to samo lotnisko cztery godziny i 23 minuty później po wzniesieniu się na wysokość ponad 7160 metrów i osiągnięciu maksymalnej prędkości 330 kilometrów na godzinę. Lot spełnił wszystkie cele firmy, a w tym sprawdził działanie wysuwanego podwozia w lewym kadłubie.
Po zmianie właściciela samolot Roc będzie teraz służył, jako platforma startowa dla pojazdów rozwijających prędkości hipersoniczne o nazwie Talon. Te mają zaoferować klientom sposób szybkiego testowania zaawansowanych technologii lotnictwa, dlatego Talon-A jest elastyczny pod kątem modyfikacji i jest wielokrotnego użytku. Mierzy przy tym 8,5 metra długości, jego rozpiętość skrzydeł sięga 3,4 metra, a waga 2722 kg.
Czytaj też: Jednostopniowy samolot kosmiczny w planach Radian. Ma wznosić pasażerów na orbitę z tradycyjnych lotnisk
Chociaż nie znamy daty kolejnych testów z udziałem samolotu Stratolaunch, jak i Talon, to wiemy, że następne sprawdziany będą obejmować chowanie całego podwozia samolotu, zrzucenie prototypowego pojazdu TA-0 nad Pacyfikiem i próbę wystartowania w powietrzu napędzanego już prototypu TA-1.