WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Tworzenie gier na PlayStation 5 jest bajecznie proste

Dowiedzieliśmy się, że tworzenie gier na PlayStation 5 jest bardzo łatwe. Dawne, problematyczne czasy odchodzą w przeszłość.

Zawsze jak słyszę opowieści deweloperów o uruchamianiu gier na zupełnie nowych konsolach to przypomina mi się stara anegdotka od CD Projekt RED. Deweloperzy wspominali kiedyś, że gdy starali się odpalić Wiedźmina 2 na Xboksie 360 to konsola nie dawała obrazu, ale dane z niej wskazywały, że program się uruchomił. I to był sukces bo wystarczyło teraz rozwiązać problemy z obrazem i przystąpić do pracy.

Gdy przyszły czasy Wiedźmina 3 i deweloperzy z Polski chcieli włączyć grę na PlayStation 4 to tytuł się po prostu włączył wraz z obrazem. Postęp był zatem spory. Gra oczywiście chodziła tragicznie, ale działała. A jak będzie teraz? Czy PlayStation 5 powtórzy porażkę PlayStation 3 i okropnie męczącego procesu tworzenia na ten sprzęt gier?

Sony już wie, że nie ma co kombinować z niestandardową architekturą i znów konsola przypomina (jak PS4) komputer. Tym razem tworzenie gier jest podobno jeszcze łatwiejsze niż na aktualnej generacji, ze względu na to, że skok mocy jest ogromny. Nawet niezoptymalizowane gry zapewne są w stanie w miarę dobrze działać.

Sony starało się jak najbardziej ułatwić proces portowania gier na nadchodzące urządzenia, ponieważ baza użytkowników PlayStation 4 jest ogromna i firma chce jak najwięcej osób „przekonwertrować” na nowe urządzenie. PlayStation 5 i Xbox Scarlett powinny pojawić się za około rok.

ŹRÓDŁO: wccftech