Niestety Tesla nie zapisała się na kartach motoryzacyjnej historii, jako firma, która nie ma problemów z produkcją i dostawami samochodów. To jednak zdaję się zmieniać.
Zgodnie z profilem Tesli w Weibo, zdolność produkcyjna Gigafactory 3, a więc chińskiej fabryki jest znacznie większa niż się spodziewaliśmy. Według firmy wydajność produkcyjna Modelu 3 Made-in-China (MIC) już przekracza 3000 na tydzień.
Poprzednie raporty wspominały o około 280 samochodach dziennie (przy 10-godzinnej zmiana), a nawet okolicach 2000 w ujęciu tygodniowym.
Co więcej, jak się okazuje, Tesla już od grudnia produkuje zestawy akumulatorów do Modelu 3 w wersji Standard Range Plus lokalnie w Gigafactory 3.
NA potwierdzenie tego mamy powyższy wpis, który możemy sprowadzić do (via tesmanian.com)
To oświadczenie jest poparte oświadczeniem wyższego urzędnika z oświadczenia z Gigafactory 3, Xue Juncheng, że 30 procent modeli MIC MIC zostało wyprodukowanych z lokalnych dostaw od dostawców z Chin.