TikTok przeprowadził badanie, z którego wynika, że jesteśmy bardzo uczuciowym narodem. Tyle tylko, że uczucia wyrażamy w sieci.
Polska europejskim liderem
W Europie średnio 38% osób deklaruje, że publikuje romantyczne wpisy w mediach społecznościowych. Polska jest pod tym względem liderem z wynikiem 45%.
Ogółem lubimy chwalić się życiem uczuciowym w mediach społecznościowych. 61% badanych Polaków deklaruje, że zamieściłoby w social mediach informację o swoim ślubie, a 60% o zaręczynach. Do publikowania takich postów przyznaje się również 60% osób. To 10% więcej niż w pozostałych krajach Europy objętych badaniem.
Czytaj też: TikTok oficjalnie startuje w Polsce
29% Europejczyków otwarcie przyznaje się do nawiązywania relacji w sieci. W Polsce ten odsetek wynosi 36%. Sporo, bo 25% osób dzieli się nie tylko pozytywnymi wydarzeniami, ale również takimi jak np. bezpłodność, czy związek na odległość.
Czytaj też: Serwis Albicla to słaby żart. A miał zdetronizować Facebooka
Młodsi robią to częściej
Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że to Millenialsi, w wieku 24-42 lata, częściej zamieszczają w sieci romantyczne wpisy. Przyznaje się do tego połowa badanych. Dodatkowo 46% osób młodych docenia takie działania swoich partnerów. W przypadku Baby Boomers, czyli osób w wieku 55-73 lata 49% badanych nie zdecydowałoby się na takim krok, a doceniłoby go już tylko 20% osób.
Czytaj też: Sztuczna inteligencja potrafi sterować ludźmi. W jaki sposób?
Jakie uczucia wyrażamy w sieci? Nie tylko miłość do drugiej osoby
Przy średniej europejskiej wynoszącej 25%, 31% Polaków przyznaje się do znalezienia partnera online. Przodują w tym osoby ze społeczności LGBT+, gdzie ten odsetek wynosi 45%.
Ale w sieci szukamy nie tylko miłości. 40% osób znalazło w ten sposób przyjaciela, co również jest najwyższym wynikiem w Europie.
Po drugiej strony barykady mamy miłość do… samego siebie. 49% Polaków w ciągu ostatniego roku dzieliła się w sieci jakaś formą samouwielbienia. Pod tym względem nie jesteśmy jednak najlepsi i przegrywamy z Hiszpanami. Przodują w tym osoby LGBT+ – 60% oraz Millenialsi – 55%.