Reklama
aplikuj.pl

TikTok oficjalnie startuje w Polsce

TikTok bije na świecie kolejne rekordy popularności. Choć platforma była obecna w Polsce, do tej pory nie miała oficjalnego startu nad Wisłą. Dzisiaj się to zmieniło.

Polska to dla TikToka strategiczny rynek

Polska stała się dla TikToka centralnym hubem, z którego obsługiwane są inne kraje – Rumunia, Czechy i Węgry. Firma zatrudnia w Warszawie kilkadziesiąt osób, głównie z branży szeroko rozumianego biznesu i marketingu. W tym roku celem jest potrojenie liczebności pracowników. Wynika to z wejścia na kolejne rynki europejskie, które również będą obsługiwane z Polski.

Czytaj też: TikTok się zemścił i zablokował zwolenników Trumpa

Co zmienia oficjalne wejście TikToka do Polski?

Prezentacja firmy jasno pokazuje, że jej celem jest biznes. Pojawienie się oficjalnego oddziału nad Wisłą ma na celu uproszczenie kontaktu z firmami, które chcą się promować na TikToku. W końcu łatwiej jest skontaktować się z osobą w Warszawie, niż próbować nawiązać kontakt z kimś w Chinach.

Czytaj też: Byli użytkownicy TikToka zdecydowanie wolą Snapchata zamiast Instagrama

TikTok to biznes, biznes i… użytkownicy

tiktok

Kampanie reklamowe na TikToku biją rekordy popularności. Wynika to z dużego zaangażowania użytkowników w oglądanie i tworzenie treści. Dzięki temu dobrze zaadresowane i przygotowane kampanie reklamowe na TikToku są niezwykle skuteczne. Pomaga w tym tajemniczy algorytm. To on dopasowuje treści do preferencji użytkowników, co dodatkowo zwiększa skuteczność prowadzonych kampanii.

Czytaj też: GeForce RTX 3070 Max-P vs Max-Q

Ale nie tylko płatne kampanie reklamowe są popularne. Również kampanie społeczne mają się dobrze. Jak choćby #zakladamymaski przygotowany przez McDoland. Kampania miała aż 341 mln wyświetleń i bardzo pozytywny odbiór użytkowników.

To właśnie oni stanowią o sile portalu. Użytkownicy bardzo chętnie odpowiadają na pojawiające się filmy, tworząc ich własne wersje i napędzające pojawiające się trendy. TikTok potrafi też dosłownie zmieniać życie.

Autor powyższego nagrania stworzył je przypadkiem. Jego samochód zepsuł się w drodze do pracy, więc wziął do ręki ulubiony sok i pojechał na desce. Film odtworzony ponad 90 mln razy, jego autor stał się sławny, a sok zaczął się sprzedawać jak szalony. Przy okazji wyciągając z dołka jego producenta. Takich historii TikTok zna sporo.

Czytaj też: Pamiętacie HTC Exodus 1? Jest dzisiaj warty duże pieniądze

TikTok zapewnia, że dba o najmłodszych użytkowników

Przedstawiciele TikToka nie chcieli zabierać głosu w sprawie ostatnich, głośnych wydarzeń z Włoch związanych ze śmiercią 10-letniej użytkowniczki serwisu. Zapewniają jednak, że nad bezpieczeństwem najmłodszych, poniżej 16 roku życia, czuwa szereg zabezpieczeń. Na czele ze wspomnianym algorytmem filtrującym treści. Dodatkowo konta osób w wieku 13-15 lat domyślnie są ustawione jako prywatne.

Czytaj też: TikTok zmieni niektóre konta na prywatne

W kwestii moderacji treści w Polsce, nie uzyskaliśmy jednoznacznej odpowiedzi. Moderacją rodzimych treści zajmują się osoby mówiące po polsku i rozumiejące polski język, ale niekoniecznie są to osoby mieszkające w Polsce.

Szykujcie się na dużo TikToka

TikTok nie tylko pojawia sie oficjalnie w Polsce, ale również ruszy z kampanią reklamową. Możemy więc spodziewać się coraz więcej popularnych w Polsce firm w samym serwisie, jak również dużo reklam TikToka w naszym otoczeniu.