Jeśli zastanawialiście na co zostaną przeznaczone 2 mld dofinansowania dla Telewizji Polskiej, to właśnie poznaliśmy jedną z odpowiedzi. Oprawa graficzna Pogody zostanie przygotowania z wykorzystaniem silnika Unreal Engine, znanego z najbardziej zaawansowanych gier komputerowych.
Pogoda „jakiej nikt nie ma”
Za przygotowanie nowej oprawy graficznej w Pogodzie TVP będzie odpowiadać studio Platige Image, znane głównie z osoby Tomasza Bagińskiego. Przy użyciu silnika Unreal Engine powstaną elementy wirtualnej rzeczywistości. O tym, że Platige Image potrafi tworzyć ładną grafikę w studiach telewizyjnych mogą świadczyć studia sportowe Telewizji Polsat.
Jarosła Olechowski, dyrektor telewizyjnej agencji informacyjnej dla portalu WirtualmeMedia powiedział:
Czegoś takiego nie ma nikt. Prognoza będzie nadawana teraz w nowoczesny, ultrarealistyczny sposób. Jesteśmy pierwszym w Polsce nadawcą w tej skali wykorzystującym tę technologię.
Unreal Engine to dobry wybór
Pomijając całkowicie kwestię tego, czy Pogoda faktycznie potrzebuje ultrarealistycznej oprawy graficznej, można pochwalić TVP za wybór Unreal Engine. Lub być może Platige Image, bo to mogła być ich decyzja.
Silnik graficzny stworzony przez Epic Games jest jednym z najbardziej uniwersalnych na rynku, więc można będzie dostosować uzyskane efekty do oprawy programu. Rynek gier komputerowych wielokrotnie pokazywał, że wybór mało uniwersalnego silnika stworzonego dla konkretnego zastosowania ciężko jest dostosować do innego. Jak np. próba użycia silnika stworzonego z myślą o strzelance – Battlefield w grze wyścigowej – Need fot Speed.
Nową odsłonę Pogody z wykorzystaniem grafiki stworzonej za pomocą Unreal Engine zobaczymy już w tym tygodniu.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News