Na podstawie skarg klientów UOKiK wydał decyzję w postępowaniu przeciwko UPC. Byli i obecni klienci operatora, którym podwyższony został abonament mogą liczyć na rekompensatę.
UPC podnosił ceny abonamentów
Z ustaleń UOKiK wynika, że klienci UPC w 2015 roku zostali obdarowani przyśpieszeniem Internetu. Co kosztowało ich 7 zł miesięcznie. W roku 2016 operator podniósł abonamenty o 3 do 8 zł, w zależności od używanej oferty. Klienci zostali listownie poinformowani o wprowadzeniu do umów zapisów pozwalających na zmianę abonamentu.
Sprawa była swego czasu bardzo głośna, ale jak widać musiało minąć aż 5 lat żeby UOKiK wydał wyrok w tej sprawie.
Czytaj też: Darmowe 10 GB w T-Mobile z okazji dnia Internetu
Rekompensata dla klientów UPC
Byli i obecni klienci UPC mogą otrzymać w związku z powyższy rekompensatę. W przypadku klientów obecnych są to:
- darmowa usługa do wyboru – jeśli nadpłacona kwota nie przekracza 200 zł,
- dwie darmowe usługi do wyboru – jeśli nadpłacona kwota przekracza 200 zł,
- poprzednia cena i parametry łącza – obecni klienci mogą skorzystać z warunków usług przed zmianą cen,
- obniżka abonamentu lub wszystkie powyższe – dla klientów, którzy nadal korzystają z UPC, ale mają obecnie zupełnie inne pakiety, w tym przypadku rat wyniesie 15 do 60 zł.
Czytaj też: Krótki test Xiaomi Mi 10 Ultra. Oczarował mnie. To najlepszy flagowiec niedostępny w Europie
Byli klienci operatora otrzymają zwrot pieniędzy w wysokości 75% zapłaconych podwyżek oraz będą mogli ponownie zawrzeć umowę z UPC z rabatem 20-30 zł przez okres 18 miesięcy.
UPC poinformuje klientów o decyzji mailem, pocztą, SMS-em lub zamieszczając informację na koncie abonenta.
Decyzja jest prawomocna.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext.pl? Obserwuj nas w Google News