Pełen zasięg w minutę, czyli usługa wymiany akumulatorów EVOGO od giganta

usługa wymiany akumulatorów EVOGO,EVOGO, stacje EVOGO, CATL EVOGO

Jedni wierzą w wodór, drudzy w akumulatory, a jeszcze inni w specjalne stacje wymiany akumulatorów, które rozwiązują jeden z największych problemów akumulatorów – czas ładowania. Doskonale wie o tym chińska firma CATL (Contemporary Amperex Technology), która jest największym producentem akumulatorów do pojazdów elektrycznych i w ubiegły wtorek (18 stycznia) uruchomiła swoją własną usługę wymiany akumulatorów EVOGO.

Usługa wymiany akumulatorów EVOGO od CATL ma obniżyć koszty i zwiększyć popularność pojazdów elektrycznych

Zabawa z wymianą akumulatorów w pojazdach z tych rozładowanych na naładowane ma zarówno zalety, jak i wady, wśród których największą jest zdecydowanie kwestia kompatybilności. Pojazdy muszą oferować proste i szybkie systemy demontażu i montażu, a na dodatek bezpieczne, co od razu ukazuje największy problem usługi EVOGO.

Obejrzyjcie proces wymiany powyżej

Stacje CATL są obecnie kompatybilne wyłącznie z jednym pojazdem – Bestune NAT EV od FAW Group, choć to ma ulec polepszeniu z biegiem czasu. Duży potencjał mają więc producenci samych samochodów pokroju NIO, który od 2000 roku rozwija swoje stacje wymiany akumulatorów i ma już ich ponad 700 na terenie Chin.

Czytaj też: Odświeżenie Tesla Model S. Firma poprawiła wiele szczegółów elektrycznego sedana

Stacje wymiany akumulatorów sprawiają, że akumulatory w pojazdach przestają być własnością właściciela pojazdu, a “dobrem publicznym”, co podkreślił nawet sam CEO CATL. Poza tym mogą doprowadzić do zmniejszenia się lęku przed brakiem zasięgu wśród przeciwników BEV i problemem z długimi postojami, jako że cały proces wymiany rozładowanego akumulatora na w pełni naładowany ma trwać mniej, niż tankowanie (poniżej minuty). Usługa EVOGO może też obniżyć koszty zakupu i eksploatacji pojazdu elektrycznego.