Volkswagen chce wykupić oddział Huawei i zawalczyć z Teslą na poletku autonomii

Volkswagen Multivan T7 2022, Multivan T7 2022, Multivan T7

W Europie Volkswagen po aferze Dieselgate obrał kierunek na elektryczne samochody, chcąc stać się godnym konkurentem Tesli na Starym Kontynencie. W ramach Grupy Volkswagen przejście na pojazdy BEV widać już od wielu miesięcy, a teraz dowiedzieliśmy się, że to samo będzie tyczyć się rynku

Volkswagen vs Tesla w kwestii autonomii, czyli po co Volkswagenowi samochodowy oddział Huawei

Najnowszy raport niemieckiego Manager Magazin z czwartku wspomina, że Volkswagen ma zamiar wykupić oddział firmy Huawei, skupiający się na rozwoju autonomicznej jazdy. Na ten moment kwestia ceny jest całkowitą tajemnicą, ale potencjalna transakcja jest zapowiadana jako rewolucyjna. Zwłaszcza dla Volkswagena, bo możliwości Huawei w zakresie autonomicznej jazdy znacznie się poprawiły w ciągu ostatnich kilku lat.

Volkswagen chce wykupić oddział Huawei, aby kontynuować swoją konkurencję z Teslą, jako że w 2018 roku ten niemiecki producent zaprezentował nową gamę całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych. Firma oświadczyła wtedy, że jej celem jest wyprodukowanie 1,5 miliona samochodów elektrycznych do 2025 roku w postaci ID.3, ID.4, czy ID.5 GTX, które momentami bezpośrednio konkurują z Modelami Tesli.

Czytaj też: Filtr kabinowy Tesli robi wrażenie. Firma pokazała jego działanie w ekstremalnych warunkach

Samo nabycie działu samochodowego Huawei nie będzie należało do tanich transakcji, bo tylko w 2021 roku ten wydał aż miliard dolarów na badania i rozwój. Po raz ostatni, kiedy o nim pisano, właściciele firmy mieli również ambitne cele skompletowania zespołu badawczo-rozwojowego z 5000 członków, z których 2000 ludzi miało być dedykowanych do technologii autonomicznej jazdy.