Wiecie, że każdy SUV marki VW dzierży nazwę zaczynającą się na literę „T”? Volkswagen Talagon na bazie platformy MQB nie jest od tego wyjątkiem.
Premiera Volkswagen Talagon, czyli ogromnego SUVa
W rzeczywistości Talagon jest nam już nieco znany, bo jego koncepcyjna wersja zadebiutowała na targach Auto Shanghai 2019 w postaci modelu SMV, a teraz, całe dwa lata później, na tej samej imprezie doczekaliśmy się ujawnienia wersji produkcyjnej. Ten SUV jest największym modelem stworzonym na platformie MQB i tak – onznacza to, że przebija również VW Teramont.
Czytaj też: Volkswagen zapowiedział swoje podkręcone modele ID GTX
Wprawdzie Volkswagen Talagon ma taki sam rozstaw osi, co Teramonta, bo rzędu 2980 mm, ale jego 5152 mm długość, 2002 mm szerokość i 1795 mm wysokość znacząco przewyższa starszy model. Jest to więc odpowiedź na te istne bestie spotykane głównie w USA w postaci Chevroleta Tahoe, czy Cadillaca Escalade.
Jak już wspominałem, Volkswagen Talagon bazuje na architekturze MQB, ale dokładniej mówiąc, mowa o wersji MQB Evo. Ta umożliwiła dorzucenie na pokład dodatkowych rozmiarów i tym samym trzeciego rzędu siedzeń, co pozwala na stworzenie konfiguracji dla wersji zarówno sześcio-, jak i siedmiomiejscowych.
Nadwozie i kabina Volkswagen Talagon
Pod kątem samego nadwozia Volkswagen Talagon nie powala nas na kolana nowinkami, a raczej tradycyjnymi liniami nadwozia i wyposażeniem na czele z klamkami, relingami dachowymi, czy solidnymi plastikowymi osłonami progów bocznych i nadkoli. Nowoczesny sznyt przejawia się głównie na przodzie, gdzie światła zostały połączone ze sobą wizualnie za pośrednictwem srebrnych wstawek wspólnych dla dolnej części zderzaka, ale też skromnego paska podświetlenia, który wbrew innym modelom VW, znajduje się nad logiem marki, a nie po bokach.
W kabinie również dostrzegamy pewną powściągliwość, objawiającą się estetyczną elegancją i minimalizmem, co w przypadku deski rozdzielczej przypomina nowego Golfa. Nowoczesność zapewniają dwa cyfrowe wyświetlacze, oświetlenie i pływająca konsola nad tunelem środkowym, co w połączeniu z białą skórą na siedzeniach i wielu elementach, nadaje całości kuszący wydźwięk. Ciekawostką może być masywny szyberdach, rozciągający się nad dwoma pierwszymi rzędami siedzeń.
Czytaj też: Co przyniosło ze sobą odświeżenie Volkswagen Polo 2021?
Napęd i dostępność Talagona
Volkswagen Talagon będzie dostępny z kilkoma silnikami, a ten najwydajniejszy przyjmuje postać 2,5-litrowej turbodoładowanej jednostki V6 o mocy 300 koni mechanicznych i 500 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na wszystkie koła 4Motion za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.
Co najważniejsze, Volkswagen Talagon został opracowany przez lokalną spółkę VW_FAW w Chinach, a jego dostępność poza tamtejszym rynkiem pozostaje nieznana.