Porsche 804 został stworzony od podstaw, jako samochód Formuły 1 przez Helmuta Botta na miejsce modeli 718 i 878 w sezonie w 1962 roku. Chociaż nie był skomplikowany technicznie, bo ekipa zdecydowała się na zastosowanie antycznego już wręcz gaźnika, to na jego pokładzie znalazł się fenomenalny, chłodzony powietrzem silnik typu bokser z podwójnym wałkiem rozrządu i duetem zaworów na każdym cylindrze. Jednak to jego zdolność do rozkręcenia się ponad 9200 RPM jest tym, w czym można się zakochać.
Czytaj też: Volkswagen ID.R na torze Nürburgring rozwalił na łopatki wcześniejszego rekordzistę
Porsche wprawdzie nie ścigało się w Formule 1 od dawna, ale to tylko podkreśla te stare samochody, które mamy okazję wspominać. Jednym z nich było Porsche 804, który wykręcał dobre osiągi tylko na swoich maksymalnych 9200 obrotach na minutę, kiedy na tych niższych kompletnie nie radził sobie z konkurencją.
Nie przeszkodziło to jednak Porsche na wystąpienie w mistrzostwach Formuły 1 w 1962 roku, zdobywając jedno podium i jedno zwycięstwo. Chociaż 804 nie był najlepszym w swoim rodzaju, to przynajmniej dbał o wrażenia akustyczne, generowane przez jego 177-konny silnik o pojemności aż ośmiu litrów.
Czytaj też: Silnik V6 Cosworth śmiało może walczyć o miano najlepszego
Źródło: Road and Track