Jeśli ktoś sięgnie po ranking zasięgu elektrycznych samochodów EPA i na tej podstawie dokona wyboru pomiędzy modelem Taycan Turbo, a Modelem S Performance, to Porsche nie będzie miało najmniejszych szans.
EPA opublikowała bowiem dziś swoje szacunki zużycia paliwa samochodów na rok modelowy 2020, a wśród opublikowanych danych znalazły się dane dotyczące nowego elektrycznego sedana Porsche, czyli modelu Taycan Turbo. Ten samochód o wartości 153000 dolarów otrzymał całkowity zasięg wynoszący zaledwie 323 km (201 mil), podczas gdy ocena spalania wynosiła 3,41 litra na sto kilometrów.
Zasięg 201 mil jest oddalony od głównego konkurenta Taycan Turbo, czyli Tesli Model S Performance, którego szacowany przez EPA zasięg wynosi 348 mil (560 km). Ma również mniejszy zasięg niż wiele innych pojazdów elektrycznych, w tym Jaguar I-Pace (234 mil), Audi E-Tron (204 mil), Chevy Bolt (259 mil) i Nissan Leaf (215 mil).
Ta ocena z kolei sprawia, że Taycan Turbo jest najmniej wydajnym pojazdem elektrycznym, jaki kiedykolwiek został oceniony przez EPA.
Nie jest jasne, czy ten szacowany zasięg dotyczy także mocniejszego Taycan Turbo S, chociaż w obu modelach z tym samym akumulatorem 93,4 kWh samochód prawdopodobnie uzyska podobną ocenę. EPA musi jeszcze opublikować dane dotyczące mniejszego Taycan 4S, który Porsche spodziewa się, że będzie najpopularniejszym wariantem tego modelu.
Jednak Porsche zatrudniło niezależną firmę badawczą AMCI do przeprowadzenia własnych testów zasięgu.