Reklama
aplikuj.pl

Call of Duty Warzone 2 bierze przykład z Fortnite

warzone 2

Deweloperzy Call of Duty Warzone 2 wypunktowują zmiany w grze. Większość rozwiązań to pomysły sprawdzone już lata temu w Fortnite. Czego spodziewać się grze przez najbliższe miesiące?

Warzone 2 jak Fortnite

Deweloperzy Call of Duty Warzone 2 opowiedzieli o najważniejszych zmianach w grze. Co ciekawe, choć zapewne dla wielu osób będą to niezwykle oryginalne rozwiązania, to jednak od lat istnieją one w Fortnite. Inspiracje widać jak na dłoni!

Czytaj też: Gazowana aktualizacja Fallout 76, czyli uratowana gra nigdzie się nie wybiera

Oczywiście nie oznacza to niczego złego i dobrze, że sprawdzone mechaniki pojawiają się też w innych grach. Trzeba jednak przyznać, że Epic Games rozwija swoje aktualnie flagowe dzieło perfekcyjnie.

Nowe funkcje i mechaniki w Warzone 2

Co zatem nowego pojawiło się w Warzone 2? Twórcy wyróżniają następujące elementy:

Zestawy uzbrojenia nie odchodzą

Podobnie jak w pierwszym Call of Duty: Warzone, zestawy uzbrojenia odgrywają dużą rolę i czynią tę grę wyjątkową. W tej nowej odsłonie gracze będą mieli szybszy dostęp do głównej zalety swojego zestawu uzbrojenia: broni podstawowej. Istnieją trzy sposoby na zdobycie zestawu uzbrojenia, a przynajmniej broni podstawowej:

  • Sklepy – Gracze mogą użyć gotówki z meczu w Sklepach (nowa nazwa dla stacji zaopatrzeniowych), aby kupić swoją podstawową broń z utworzonego przez siebie zestawu uzbrojenia.
  • Wydarzenie publiczne zrzutu uzbrojenia – Zestawy uzbrojenia będą zrzucane do Al Mazrah w środku meczów Battle Royale. Nie są one jednak ograniczone ani przypisane do poszczególnych oddziałów, lecz mogą być dostępne dla wszystkich graczy.
  • Twierdze i tajne miejsca – Gracze mogą również zdobyć swój zestaw uzbrojenia we wczesnej fazie gry jako nagrodę za oczyszczenie Twierdzy lub tajnego miejsca.

Bojownicy SI w Battle Royale – tylko w Twierdzach, tajnych miejscach i dogrywce w Gułagu

Gułag to jedno z trzech miejsc, w których gracze mogą walczyć z bojownikami SI, ponieważ będą oni ograniczeni do pilnowania konkretnych lokalizacji.

Pozostałe dwie lokalizacje to Twierdze i tajne miejsca, które są wyraźnie zaznaczone na mapie taktycznej w grze i pozwalają na włączenie się do walki z bojownikami SI.

Czytaj też: Ostatnie Saints Row zaktualizowane. Czy to jednak rozwiąże problemy gry?

Podczas każdego meczu na mapie pojawi się kilka Twierdz. Oddziały mogą odwiedzać te miejsca, aby walczyć z bojownikami SI. Pierwsza drużyna, która ukończy Twierdzę, musi rozbroić bombę za co otrzyma klucz do tajnego miejsca oraz swój ekwipunek. Kolejne drużyny muszą wyeliminować określoną liczbę obrońców (SI lub graczy), by otrzymają swój własny ekwipunek, ale nie klucz do tajnego miejsca.

Tajne miejsca są niebezpieczniejszą formą Twierdz, ale oferują stałą nagrodę w postaci schematu broni i jeszcze bardziej wartościowe przedmioty w meczu dla tych, którzy je zabezpieczą. Są one dostępne tylko poprzez klucz do tajnego miejsca otrzymywany przez pierwszą drużynę, która oczyści aktywną Twierdzę.

Paliwo do pojazdów, stacje benzynowe

Koniec z nieograniczonymi źródłami paliwa – wszystkie pojazdy (w tym również elektryczne) zużywają paliwo z czasem, a gdy się ono skończy, pojazd nie nadaje się już do użytku. Pojazdy mogą być napełniane za pomocą kanistrów z paliwem, które można znaleźć na mapie lub na stacjach benzynowych.

Stacje benzynowe mogą również naprawiać uszkodzenia karoserii i opon, przywracając tym samym sprawność pojazdu. Operatorzy mogą jednak również dokonywać napraw opon w dowolnym miejscu w świecie gry, wchodząc w interakcje z poszczególnymi oponami.