Cybertruck Tesli jest dopiero prototypem i choć mieliśmy wgląd na jego nieoficjalną wersję produkcyjną, to warto zaznaczyć, że w obecnej formie nigdy nie będzie legalny w Europie.
Według prawa drogowego Cybertruck przed wejściem do masowej produkcji musi zmienić swoje światła, wyposażyć się w mniejsze opony, zgarnąć wycieraczki i zrzucić nieco swoich ostrych krawędzi. Doskonale wie o tym Stefan Teller, ekspert ds. Bezpieczeństwa funkcjonalnego w branży motoryzacyjnej w SGS-TÜV Saar GmbH.
Ten twierdzi, że nawet po takich zmianach Cybertruck wciąż wymagałby kolejnych, aby spełnić europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa. Jak stwierdził Teller, Cybertruck musi ciągle przejść „silne modyfikacje podstawowej konstrukcji” na rynek w Europie, który ma surowsze standardy w zakresie certyfikacji pojazdów pod kątem przydatności do ruchu drogowego.
Teller twierdzi również, że sztywna blacha Cybertruck nie spełni wymogów bezpieczeństwa biernego i ochrony pieszych w Europie. Podobnie sprawa ma się z tradycyjnymi kolizjami. Dlaczego? Jak powiedział:
Przód pojazdu nie może być sztywny. Zderzak i maska muszą być zdolne do pochłaniania energii, aby chronić pieszych.