Chociaż EV (Electric Vehicles) utożsamiamy obecnie głównie z samochodami, to tak naprawdę te mniejsze elektryczne pojazdy są z nami znacznie dłużej. Przykładem tego są elektryczne rowery, którymi zainteresowała się firma kurierska DPD w Wielkiej Brytanii, stawiając na ich wersję towarową (Cargo) w ramach czterokołowych pojazdów Project 1, czyli w skrócie po prostu… P1.

Za ich stworzenie odpowiada firma Electric Assisted Vehicles Limited (EAV) z siedzibą w Oksfordzie, która postawiła na pojazdy transportowe podobne do wózków golfowych. Project 1 mierzą prawie dwa metry długości i metr szerokości, ważąc jedynie 75 kilogramów. Są jednak na tyle mocne, że są w stanie utrzymać nie tylko kierowcę do 100 kilogramów, ale również ładunek w postaci zapewne paczek do 150 kilogramów. Wszystko to dzięki połączeniu tradycyjnych pedałów z silnikiem elektrycznym.

W pojedynkę silnik może rozpędzić Project 1 do 10 km/h, po osiągnięciu których kierowca/rowerzysta musi zacząć już pedałować do maksymalnej prędkości 24 km/h. Od pojemności akumulatora zależy to, jak długo takie wspieranie silnikiem będzie działało. W teorii jedno ładowanie powinno wystarczać na przejechanie od 11 do 32 kilometrów przy pełnym wsparciu silnika. Same akumulatory można z łatwością wyciągnąć, dlatego też wizyty w placówce DPD w celu wymiany akumulatora na świeżo naładowany, będą należały do raczej częstych. DPD planuje wprowadzenie floty pojazdów Project 1 do swoich usług w centrach miast Wielkiej Brytanii i to już na początku lipca.

Czytaj też: „Przystępny cenowo” elektryczny samolot P2 Xcursion odbył swój pierwszy lot

Źródło: New Atlas

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej