Okazuje się, że Cyberpunk 2077 skrywa wiele mechanik, o których jeszcze nie wiemy. To będzie ogromny tytuł.
Kiedyś miałem takie marzenie, żeby gry nie rosły „w bok” ale również „w górę”. Wydawało mi się, że ciekawym pomysłem jest to, aby kiedyś umożliwić graczom zwiedzanie np. wieżowców. CD Projekt RED już teraz zapowiedziało, że spełni jedno z moich marzeń. Ale do cholery – ja nawet nie myślałem, że będziemy mogli się też po nich wspinać!
W jednym z wywiadów deweloper Cyberpunk 2077 został zapytany o to, czy V (główny bohater gry) będzie mógł wspinać się po wieżowcach jak Spider-Man czy King Kong. Odpowiedź? Zaskoczyła. Byłem przekonany, że usłyszymy „nie”. No… tylko, że to CD Projekt RED.
Miles Tost, Senior Level Designer:
Tak, V może wspinać się po wieżowcach i staramy się powiązać to z jakimś specjalnym kontekstem, dla przykładu – podczas wykonywania zadania czy aktywności pobocznej. Podczas wspinania, nie będziesz jednak wyglądał jak King Kong czy Spider-Man, bardziej jak… V.
Czytaj też: The Last of Us Part 3 będzie trudne do zrobienia. Twórca szuka tego czegoś
Deweloper przyznaje również, że porównywanie gry do Mirror’s Edge jest nawet trafne. Nie raz przyjdzie nam biegać jako V po takich wysokościach, że osoby z lękiem wysokości poczują się nieswojo. Jako osoba z tego typu „przypadłością” – trzymam kciuki za to, że będę czuł ten niepokój. Najlepszymi grami, w których został odpowiednio przedstawiony lęk wysokości są A Way Out oraz The Last of Us Part 2. Ciekawe czy REDzi dadzą nam wybór dotyczący odczuwania przez naszą postać tego typu wysokości. Dla mnie immersja w dobrze przedstawionych tego typu sytuacjach rośnie do poziomu gier VR.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News