Wprawdzie momentami trudno się połapać w tym, jaka firma odpowiada za dane dzieło, ale jeśli chcemy pójść na łatwiznę, to zwłaszcza w przypadku seriali i filmów, zawsze możemy strzelać, że to Disney. I choć brzmi to dosyć absurdalnie, to tak naprawdę ma sens, patrząc na wszystkie firmy, jakie przejął ten moloch na rynku.
Czytaj też: Disney stworzy kontynuacje Obcego, Planety Małp i wielu innych serii Foxa
W ciągu ostatnich kilku dekad Disney stał się konglomeratem z dziesiątką firm, stając się jedną z największych firm medialnych na świecie. Wystarczy wspomnieć tylko o przejęciu 21st Century Fox, czy właśnie Marvela, aby zrozumieć, jak daleko sięgają lepkie rączki Disneya i jaki potencjał drzemie w jego platformie Disney+. W pojęciu tego pomoże nam infografika, którą przygotował Titlemax, dzieląc wszystko kolorami na to, co Disney może sobie pozwolić z danymi markami:
Z niej już z łatwością wyczytamy, że obecnie Disney jest właścicielem Lucasfilm (i franczyzy Star Wars), ABC, ESPN, Touchstone Pictures, Pixar i kanałów kablowych, takich jak A&E, The History Channel i Lifetime. Samo to, że ten konglomerat ma w swoim władaniu markę Star Wars i Marvela, sprawia, że zgarnia znaczną część mainstreamowego odbioru w kinach i przed ekranami.
Czytaj też: Znamy ceny i datę premiery platformy Disney+
Źródło: BGR