Wygląda na to, że jeszcze pod koniec czerwca tego roku premierę zaliczy wydajniejsze Porsche Cayenne Coupe o nieznanej nazwie, ale plasujące się nad wersją Turbo o mocy 550 koni mechanicznych i pod Turbo S E-Hybrid o mocy 680 KM.
Tak przynajmniej w swoim najnowszym raporcie uznaje Autocar po rozmowie z pracownikami samej firmy. Ta ponoć ma zamiar rozszerzyć ofertę Cayenne Coupe o kolejny wydajny model, którego moc dobije do 640 koni mechanicznych. Na to samo wydanie tradycyjnego Cayenne nie ma co liczyć przez niższy środek ciężkości, wagę i bardziej sportowy sznyt Cayenne Coupe, który ponoć jest „idealny” dla tego najbardziej sportowego Porsche Cayenne, jak uważa główny inżynier modelu, Rico Löschera.
Czytaj też: Zwiastun elektrycznego Porsche Macan. To ponoć najbardziej sportowy SUV
Porsche Cayenne Coupe doczeka się nowej wersji
To wydajniejsze Porsche Cayenne Coupe otrzyma nie tylko solidny wzrost mocy, ale też aktywny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego wraz z większymi kanałami powietrznymi do chłodzenia tradycyjnego, ulepszonego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. To jednak nie koniec zmian konstrukcyjnych, bo Porsche ulepszy dodatkowo spojler dachowy i wymieni dyfuzor oraz rury wydechowe na nowe połączenie już centralnie umieszczonych w dyfuzorze.
Co ciekawe, ten model, chociaż będzie jeździć na standardowych 22-calowych felgach aluminiowych, to te otrzymają największe opony, jakie kiedykolwiek zastosowano w Cayenne, bo mierzące 285/35 ZR22 na przedniej osi i 315/30 ZR22 na tylnej. Uzupełni to niższy prześwit tego SUVa po dostrojeniu pneumatycznego zawieszenia, zwiększając pewność kierowania razem z ulepszonym układem kierowniczym tylnych kół i aktywną stabilizacją przechyłów.
Czytaj też: Samochody będą niczym smartfony przez aktualizacje OTA? Porsche odpowiada
Dodatkowa moc silnika zostanie sparowana z ulepszoną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz układem napędu na wszystkie koła, aby jeszcze lepiej wykorzystać moment obrotowy na poziomie nie 770, a 880 Nm. Wszystkie te ulepszenia razem ze spadkiem wagi poniżej 2200 kg ponoć pozwolą wydajniejszemu Cayenne Coupe na sprint do setki od 3,6 do 3,8 sekundy i dobicie do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej na poziomie 300 km/h. Nad tymi prędkościami będą panować standardowe już hamulce węglowo-ceramiczne.