WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Wyjątkowy elektryczny motocykl od NOVUS szokuje ceną

Wyjątkowy elektryczny motocykl od NOVUS szokuje ceną

Od prototypu do wersji produkcyjnej – niemiecki startup NOVUS wreszcie zakończył proces rozwoju swojego szalenie drogiego elektrycznego motocykla, który kosztuje całe 39900 euro… i to bez VAT!

Cena za elektryczny motocykl NOVUS nie jest jednak aż tak z kosmosu, kiedy wejdziemy w szczegóły projektu. Jego rama, widelec i wahacz zostały wykonane z ręcznie formowanego włókna węglowego, a 18-calowe opony zostały owinięte na kołach również z włókna węglowego. Dzięki temu cała rama waży zaledwie 7 kg, a tak szalenie niska waga była dla projektantów pierwotnym celem.

Serwis Electrek doczekał się nawet oświadczenia od zespołu NOVUS, w którym czytamy, że:

Nasze podejście do projektowania polegało na połączeniu zalet świata rowerów z zaletami świata motocykli. Lekkość i zwinność roweru w połączeniu z osiągami i suwerennością motocykla. Zauważyliśmy lukę, którą chcieliśmy zamknąć dzięki NOVUS.

Motocykl elektryczny NOVUS napędza silnik w piaście tylnej z napędem bezpośrednim i mocą maksymalną rzędu 24 KM. To prawie 30% wzrost mocy w porównaniu z poprzednim prototypem NOVUS, który gwarantuje, że motocykl rozpędzi się do maksymalnie 120 km/h, a do 50 km/h dobije w 2 sekundy.

Silnik ma opcję zarówno aktywnego, jak i pasywnego hamowania regeneracyjnego. Pierwsza z nich włącza hamowanie regeneracyjne po pociągnięciu dźwigni lewego (tylnego) hamulca, podczas gdy druga włącza ją po zwolnieniu przepustnicy (via Electrek).

Akumulator o pojemności 4,3 kWh jest na stałe zamontowany w dolnej części ramy, obniżając środek ciężkości roweru. Przy masie 19 kg akumulator stanowi nieco ponad jedną czwartą całkowitej masy roweru, która wynosi 75 kg. Jego ładowanie do 80% zajmuje 30 minut, a jeden cykl naładowania do pełna pozwala na przejechanie maksymalnie 100 km w środowisku miejskim.

Czytaj też: Chcecie pościgać się w symulatorze Astona Martina? Szykujcie kasę… dużo kasy

NOVUS, to również 90 mm widelec z przodu i tylny wahacz o 110-milimetrowym skoku, którego nie widać. Tradycyjnie nie zabrakło dużego wyświetlacza na kierownicy, wsparcia aplikacji i stosownego uchwytu na smartfon, jak również nowoczesnego odblokowywania poprzez aplikację lub NFC.

NOVUS będzie ręcznie tworzył swoje motocykle elektryczne od 2022 roku, a każdy chętny może już zamówić go w przedsprzedaży z depozytem w wysokości 1000€.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News