Reklama
aplikuj.pl

Wyścigowy McLaren 765LT już oficjalnie pluje ogniem

McLaren 765LT, McLaren, 765LT, wyścigowy 720s

Zgodnie z zapowiedzią, możemy obejrzeć już w pełnej krasie model 765LT McLarena, czyli supersamochód na tor na podstawie fantastycznego 720S.

765LT to najnowszy samochód firmy McLaren, który ma na sobie legendarną tabliczkę znamionową „Longtail”. Przyjęło się, że ten brytyjski producent dorzuca do nazwy dopisek „Longtail” tylko wtedy, kiedy w grę wchodzi ulepszona wersja samochodu sportowego.

765LT zastępuje 675LT jako najnowszy samochód wyścigowy o ograniczonej produkcji w ofercie Super Series firmy McLaren.

765LT to zasadniczo 720S. Moc czerpie z 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale ta została zwiększona z 710 do 755 KM, podczas gdy moment obrotowy wzrósł do 800 Nm, czyli o 30 Nm. Wszystko za sprawą nowych kutych aluminiowych tłoków, trójwarstwowej uszczelce głowicy Senna, dodatkowej pompie paliwa, nowej pompie oleju oraz czterotorowemu wylotowi z tytanu, który jest o 40 procent lżejszy niż jednostka 720S.

Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została ulepszona o materiały z „Formuły 1” i przekładnię zoptymalizowane pod kątem reakcji przepustnicy i szybszego przyspieszenia na biegu. Sprint do setki? Zaledwie 2,7 sekundy, a do 200 km/h w 7,2 sekundy.

Układ napędowy nie jest jedyną zaktualizowaną wersją 765LT. Nowy pakiet aerodynamiczny zawierający rozdzielacz z włókna węglowego, zderzaki, dyfuzor, boczne listwy progowe i skrzydło, pomaga wygenerować o 25 procent większą siłę docisku niż w przypadku 720S.

Przednia maska, błotniki i drzwi mogą być również opcjonalnie wykonane z włókna węglowego. Nic dziwnego, kiedy to nawet wspornik tablicy rejestracyjnej jest z niego. Nawet szyba przednia i szyby boczne stały się cieńsze, aby zaoszczędzić na wadze, podczas gdy słupek C i tylne szyby są wykonane z poliwęglanu, co sprawiło, że waga sięgnęła 1339 kg.

Z przodu szerokość rozstawu kół została zwiększona o 0,24 cala, a wysokość jazdy spadła o 0,2 cala. Sprężyny zostały zastąpione nowymi lekkimi jednostkami i połączone ze sprężynami pomocniczymi, aby zaoszczędzić na wadze i utrzymać obciążenie zawieszenia. Wszystko to składa się na samochód (via Road and Track), który według McLarena może zapewnić najszybsze czasy okrążeń w każdym modelu Super Series. Nie zabrakło też dodatku pakietu Clubsport.

McLaren buduje zaledwie 765 egzemplarzy coupe 765LT, a dostawy rozpoczynają się we wrześniu 2020 roku.