WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Xiaomi liderem polskiego rynku smartfonów. Samsung stanowczo zaprzecza

Xiaomi liderem polskiego rynku smartfonów. Samsung stanowczo zaprzecza

Kolejny raz przy okazji chwalenia się kwartalnymi wynikami sprzedaży smartfonów na polskim rynku mamy konflikt pomiędzy Xiaomi a Samsungiem. Xiaomi mówi, że jest liderem po II kwartale 2020 roku, po czym Samsung wyciąga z rękawy zupełnie inne wynik i cóż… ma rację.

Solidna pozycja Xiaomi w Europie, nr 1 w Polsce

Zacznijmy od danych, którymi chwali się Xiaomi. Wynika z nich, że w stosunkowo biednej Europie wschodniej liderem rynku jest Samsung, z niewielką przewagą nad Xiaomi i Huaweiem.

W nieco zamożniejszej Europie centralnej strata Xiaomi do Samsunga mocno rośnie, a na drugą pozycję wpakował się Apple. Ciekawostką jest piąta pozycja HMD Global, czyli Nokii. Czyżby aż tak działał fiński patriotyzm?

W bogatej Europie zachodniej Xiaomi wypada najsłabiej. Firma przegrywa z Huaweiem i wyraźnie odstaje od Apple’a i Samsunga.

Na końcu mamy Polskę, gdzie Xiaomi notuje duży wzrost, już drugi kwartał z rzędu i dogania, a nawet wyprzedza Samsunga. Warto tutaj zauważyć jak silną pozycję ma w Polsce Lenovo, czyli w praktyce Motorola.

Samsung twierdzi, że jest liderem i ma rację. Co mówią nam dane pokazane przez Xiaomi?

Dane, na które powołuje się Xiaomi są przygotowane przez firmę Canalys i mówią o bardzo konkretnych liczbach. Dotyczą one tego, ile smartfonów trafia do sklepów. To bardzo ważna kwestia, bo nie wiadomo ile z nich faktycznie jest kupowanych przez klientów.

Tymczasem tak odpowiada na te wyniki rzecznik prasowy Samsunga.

Olaf Krynicki ma tutaj rację. Wiążące są w tym przypadku dane o realnej sprzedaży smartfonów. Taką wiedzę zazwyczaj dostarcza producentom GFK Polonia i cały czas mam wrażenie, że jest to najpilniej strzeżona tajemnica w poszczególnych firmach. Gdyby wziąć przedstawicieli producentów na tortury, to szybciej powiedzą ile będzie kosztować w Polce Galaxy Z Fold 2, czy Mate 40 Pro będzie miał przedni aparat zintegrowany z ekranem, czy też na ile pokręcona będzie konstrukcja Xiaomi Mi Mixa 4, niż pochwalą się danymi o sprzedaży.

Kim jest tajemnicza druga marka w stawce? Myślę, że śmiało możemy obstawiać, że jest to właśnie Xiaomi.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News