Nie ma nic bardziej irytującego niż filmy na Youtube poprzykrywane różnymi adnotacjami z linkami czy informacjami. Próbując je zamknąć czasem klika się w nie i przechodzi do innej strony.
Okazuje się, że do 15 stycznia 2019 roku taka opcja ma kompletnie zniknąć. Dotyczy to wszystkich istniejących filmów, więc nawet w starszych nie będzie już tej irytującej funkcji. Adnotacje nie działały na urządzeniach mobilnych więc dużej straty nie będzie dla firmy. Od 2016 roku popularność tego typu rzeczy spadła o 70% więc tak naprawdę nie są one potrzebne.
Znacznie lepiej sprawdzają się karty i ekrany końcowe. Są one łatwiejsze do stworzenia, działają na urządzeniach mobilnych i nie irytują osób oglądających. Bardzo dobrze, że YouTube usuwa tę funkcjonalność i w zamian będzie rozwijał coś innego.
Czytaj też: YouTube z nowym rodzajem reklam
Źródło: Engadget