WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Testy

Zaktualizowaliśmy testy kart graficznych i platformę testową

Początek roku to świetny czas na aktualizację platformy testowej i samych testów kart graficznych. Jeśli jesteście ciekawi co się zmieniło to zapraszam do lektury tekstu.

Zacznę może od zmian w samej platformie testowej. Teraz wygląda ona następująco:

Procesor
Intel Core i7-8700K @ 4,9 GHz
Chłodzenie
Fractal Design Celsius S24
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
Asus ROG Strix Z390-E Gaming
Pamięć RAM
Kingston Predator 4x 8 GB 3000 MHz
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
Acer Predator XB271HU Abmiprz
Monitor
AOC G2868PQU

Zamiast chłodzenia Noctua NH-U14S w platformie znajduje się teraz AiO Fractal Design Celsius S24 (jedno z moich ulubionych). Zapewni to lepsze chłodzenie procesora i możliwość zamontowania dodatkowych dwóch kości pamięci RAM. Tak, teraz w platformie znajduje się 32 GB pamięci RAM – z pewnością przyda się to na przyszłość. Kolejna zmiana to obudowa – otrzymałem od SilentiumPC przedpremierową Signum SG7V TG. Zbyt wiele Wam o niej jeszcze nie mogę powiedzieć, ale zdradzę tylko, że jest ona naprawdę genialna. Największa zmiana dotyczy jednak konfiguracji dysków. Zamiast wysłużonego dysku HDD teraz znajdują się dwa NVMe – AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB oraz Samsung 970 Evo NVMe 1 TB. Taka konfiguracja pozwala na zainstalowanie praktycznie jakiejkolwiek gry oraz skrócenie wczytywania się samych gier. Z pewnością przyspieszy to więc wykonywanie testów.

A co z grami? Tutaj mamy 5 zmian. Trzy gry są nowszymi wersjami starszych. Są to tytuły Far Cry New Dawn, Total War Three Kingdoms oraz Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint. Dwa nowe tytuły to Red Dead Redemption 2 oraz Call of Duty: Modern Warfare.

Parę uwag co do wybranych tytułów. W grze Assassin’s Creed Odyssey nie podaję minimalnych fps, gdyż te wyrzucane przez benchmark pomiędzy kolejnymi testami zbyt mocno się różnią. W grze Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint maksymalna minimalna ilość fps to 60. Nie zdziwcie się więc, jak żadna karta nie będzie miała większego wyniku. W grze Red Dead Redemption 2 zastosowane ustawienia graficzne to pierwszy nacisk na wygląd w przypadku RTX 2080 SUPER, czyli:

W przypadku kart mających 4 GB lub mniej pamięci zmniejszyłem jeszcze ustawienie jakość cieni na wysokie – wymagała tego gra. Możecie też zauważyć, że w większości gier stosują wbudowane w grę testy. Wynika to z faktu, iż na WhatNext pojawia się naprawdę mnóstwo testów kart. Czasami jest to nawet ponad 5 modeli opartych o jedno GPU. Taka ilość testów wymaga wysokiej powtarzalności, a wbudowane benchmarki to zapewniają. Poza tym często bardzo dobrze oddają one wydajność w grach, więc tutaj nie ma obaw o same wyniki. Testy są zawsze powtarzane 3 razy, a przy braku powtarzalności wyników są one powtarzane do ich uzyskania. W przypadku testów w Battlefield V czy Call of Duty: Modern Warfare wybrałem sceny, które również cechują się wysoką powtarzalnością wyników, choć tutaj zdarza się powtarzać testy na jednej rozdzielczości nawet ponad 6 razy w celu uzyskania odpowiednich rezultatów.

Pozostałe testy pozostaną takie same jak wcześniej. Będzie więc podkręcanie opisane w każdym teście (choć dojdą też wyniki pomiaru głośności, poboru mocy czy temperatur po OC). Pomiar głośności odbywa się przy wyłączonych wentylatorach na AiO oraz w obudowie. Będzie on teraz miał miejsce z odległości 20 cm, więc wyniki można porównać z wynikami testów chłodzeń. Poza tym – reszta pozostaje bez zmian.

Na następnych stronach znajdziecie zaktualizowane wyniki testów kart graficznych w grach. Testy zostały wykonane przy wykorzystaniu sterowników Nvidia 442.19.

Spis treści:
PRZEJDŹ DO 2 STRONY: Testy w rozdzielczości 1920 x 1080
Pokaż cały spis treści
PRZEJDŹ DO 2 STRONY: Testy w rozdzielczości 1920 x 1080