To, że Tesla Model 3 będzie najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem jest już praktycznie pewne, patrząc po nowych statystykach.
Po tym, jak Tesla dostarczyła pierwsze piętnaście samochodów wyprodukowanych w swojej nowej chińskiej fabryce podczas ceremonii w Szanghaju i nieco później znacząco obniżyła cenę Modelu 3 wyprodukowanego w Chinach, zamówienia na nie zwyczajnie wystrzeliły.
Główny powód tego wzrostu jest bezpośrednio związany ze znaczną obniżką cen Modelu 3 w Chinach. Normalnie bowiem Tesla sprzedawała Model 3 w wersji Standard Range Plus za 355800 juanów, czyli 195 tysięcy złotych.
Po ostatniej 9% obniżce cena spadła do 323800 juanów, a to z kolei przekłada się na kwotę w okolicach 176 tysięcy złotych. Tamtejsi klienci mogą ponadto obciąć tę cenę o kolejne 24750 juanów (13500 zł), kupując Model 3 za 299050 juanów (163000 zł)
Dodatkową zachętą dla chińskich nabywców pojazdów elektrycznych Tesli jest obiecana rozbudowa sieci Supercharger i sieci centrów serwisowych. Obecnie na terenie całych Chin zainstalowanych jest 279 stacji ładujących, ale liczba ta rośnie każdego dnia.
Teraz wygląda na to, że codziennie w każdym z dziewięciu sklepów Tesli w Szanghaju zamawia się setki samochodów, a łączna liczba codziennych zamówień w Chinach sięga podobno nawet 1200. Potwierdzają to kolejki chętnych klientów przed Taiguhui Tesla Experience Centre i słowa jednego z przedstawicieli handlowych, który przez tłumy porównał salon Tesli do „spożywczego rynku”.
Tesla zamierza produkować 250000 samochodów rocznie w fabryce Shanghai Gigafactory 3. Początkowo produkcja ograniczy się do Modelu 3, ale za czasem dołączy do niego crossover Model Y.