Reklama
aplikuj.pl

Co może zastąpić turbosprężarki?

zastępstwo turbosprężarek, co zamiast turbosprężąrki, następca turbosprężarki, nowatorski ebooster, elektryczna sprężarka

Czy tradycyjne turbosprężarki mogą zostać czymś zastąpione? Jak się okazuje – tak. Wszystko w ramach nowych rozwiązań napędzanych silnikiem elektrycznym.

Do tego momentu turbosprężarki napędzane silnikiem elektrycznym, a nie spalinami, były używane tylko w formie pewnego rodzaju bufora, który działał, aż do gry nie wkroczył konwencjonalny układ napędzany spalinami. Teraz jednak firma Aeristech opracowała nowy rodzaj eBoostera, z którego można korzystać w pełnym wymiarze godzin, całkowicie eliminując turbosprężarki napędzane spalinami.

Tradycyjna turbosprężarka napędzana jest energią uwalnianą z gorących spalin. Im silniej silnik pracuje, tym więcej dostaje i uwalnia energii i tym szybciej reaguje turbosprężarka. Gdy silnik nie pracuje tak mocno, w spalinach jest mniej energii, a reakcja turbosprężarki staje się opóźniona. To właśnie jest cierniem u boku silników diesla, bo gdy obroty nie wpadają na wysokie wartości, turbosprężarkę musi wspomóc elektryczny układ.

Do tego są jednak potrzebne sterowniki, które w okolicy turbosprężarki zbyt szybko się nagrzewają i tutaj właśnie wchodzi firma Aeristech. Ta przemyślała cały projekt eBoostera i sprawiła, że turbosprężarka wytwarza mniej ciepła przy tej samej pracy, jak podaje Auto Car.

Nowa architektura elektryczna oddziela kontrolę obrotów silnika od wytwarzanego momentu obrotowego. Tradycyjnie oba są kontrolowane razem, ale w nowym systemie ilość ciepła wytwarzanego przez sterownik jest znacznie zmniejszona. Silnik może nie tylko pracować dłużej, ale może pracować znacznie szybciej niż zwykle. Zazwyczaj e-boostery są zaprojektowane do pracy z prędkością do 70000 obr/min, zanim zaczną szwankować, ale konstrukcja Aeristech zwiększa to do 120000 RPM.

Czytaj też: Ostatnie na świecie policyjne Ferrari 250 GTE może być Wasze

Tego typu nowe rozwiązanie sprawi, że eBoostery w silnikach będą mogły stać się powszechne. Dzięki usunięciu turbosprężarki z układu wydechowego konwerter katalityczny można przenieść bliżej silnika, aby bardziej efektywnie oczyścić emisje z rury wydechowej.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News