Reklama
aplikuj.pl

Co może zastąpić turbosprężarki?

zastępstwo turbosprężarek, co zamiast turbosprężąrki, następca turbosprężarki, nowatorski ebooster, elektryczna sprężarka

Czy tradycyjne turbosprężarki mogą zostać czymś zastąpione? Jak się okazuje – tak. Wszystko w ramach nowych rozwiązań napędzanych silnikiem elektrycznym.

Do tego momentu turbosprężarki napędzane silnikiem elektrycznym, a nie spalinami, były używane tylko w formie pewnego rodzaju bufora, który działał, aż do gry nie wkroczył konwencjonalny układ napędzany spalinami. Teraz jednak firma Aeristech opracowała nowy rodzaj eBoostera, z którego można korzystać w pełnym wymiarze godzin, całkowicie eliminując turbosprężarki napędzane spalinami.

Tradycyjna turbosprężarka napędzana jest energią uwalnianą z gorących spalin. Im silniej silnik pracuje, tym więcej dostaje i uwalnia energii i tym szybciej reaguje turbosprężarka. Gdy silnik nie pracuje tak mocno, w spalinach jest mniej energii, a reakcja turbosprężarki staje się opóźniona. To właśnie jest cierniem u boku silników diesla, bo gdy obroty nie wpadają na wysokie wartości, turbosprężarkę musi wspomóc elektryczny układ.

Do tego są jednak potrzebne sterowniki, które w okolicy turbosprężarki zbyt szybko się nagrzewają i tutaj właśnie wchodzi firma Aeristech. Ta przemyślała cały projekt eBoostera i sprawiła, że turbosprężarka wytwarza mniej ciepła przy tej samej pracy, jak podaje Auto Car.

Co może zastąpić turbosprężarki?

Nowa architektura elektryczna oddziela kontrolę obrotów silnika od wytwarzanego momentu obrotowego. Tradycyjnie oba są kontrolowane razem, ale w nowym systemie ilość ciepła wytwarzanego przez sterownik jest znacznie zmniejszona. Silnik może nie tylko pracować dłużej, ale może pracować znacznie szybciej niż zwykle. Zazwyczaj e-boostery są zaprojektowane do pracy z prędkością do 70000 obr/min, zanim zaczną szwankować, ale konstrukcja Aeristech zwiększa to do 120000 RPM.

Czytaj też: Ostatnie na świecie policyjne Ferrari 250 GTE może być Wasze

Tego typu nowe rozwiązanie sprawi, że eBoostery w silnikach będą mogły stać się powszechne. Dzięki usunięciu turbosprężarki z układu wydechowego konwerter katalityczny można przenieść bliżej silnika, aby bardziej efektywnie oczyścić emisje z rury wydechowej.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News