Zapewne nie raz napotkaliście na Facebooku informacje o zbiórkach z okazji jednego ze znajomych i wygląda na to, że te odniosły ogromny sukces. Pochwaliła się nim sama firma, pokazując, że ta zwykle obrzucana zarzutami platforma może służyć również do czynienia dobra.
Czytaj też: Zapowiedź Terminator: Resistance – Polacy tworzą grę opartą o dawne filmy!
Facebook ujawnił, że użytkownicy zgromadzili już ponad 2 miliardy dolarów na cele za pośrednictwem systemu Fundraiser. Ponoć podwoiło się to w porównaniu do stanu sprzed 10 miesięcy, co dotyczy również angażujących się osób – podobno 45 milionów zadecydowało, że w ramach swoich urodzin zorganizuje zbiórkę.
Wśród największych odbiorców (należy pamiętać, że mowa o amerykańskich instytucjach) uplasował się Szpital Badawczy dla Dzieci świętego Judy, który na utrzymanie bezpłatnej opieki zdrowotnej otrzymał ponad 100 milionów dolarów. Wygląda więc na to, że Facebook jest dosyć dobry w kwestii pobudzania użytkowników do działania na rzecz szczytnych celów. Warto jednak pamiętać, że takie działanie można podejmować również bez „facebookowej pompy”.
Czytaj też: Instagram i Facebook zaostrzą zasady co do konkretnych postów
Źródło: Engadget