Reklama
aplikuj.pl

Zgadniecie jakie marki samochodów posiadają najlojalniejszych klientów?

Jeśli mielibyście kupić nowy samochód, jaką markę wybralibyście i czy w grę weszłaby tylko ta jedna, wyjątkowa, która sprawia, że za kółkiem czujecie się spełnieni?

Producenci samochodów ciężko pracują, aby klienci wracali, a rosnąca konkurencja tylko utrudnia tę pracę. Jak to na rynku bywa, okazuje się, że niektóre marki sprawdzają się pod tym kątem lepiej, co udowadnia opublikowane niedawno badanie firmy J.D. Power 2020 o tytule US Automotive Brand Loyalty Study. To dotyczy nowych samochodów i pokazuje, którzy producenci mają przy sobie lojalnych klientów (via Motor1).

Firma J.D. Power wysnuła wnioski na bazie informacji z sieci Power Information Network, badając odsetek właścicieli pojazdów, którzy wybrali tę samą markę podczas kupna nowego pojazdu. W badaniu obliczono stawki na podstawie danych transakcyjnych od czerwca 2019 roku do maja 2020 roku w USA.

Z danych wynika, że najbardziej lojalnymi klientami wśród marek luksusowych może pochwalić się Lexus, Mercedes, BMW, Porsche i Audi z kolejno 48%, 47,8%, 45,1%, 44,9% i 43,4% powracających klientów. Najgorszej wypadł Jaguar z 20,7% powrotów.

Czytaj też: Elektryczny Mustang Mach-E najwyraźniej doczeka się wydajniejszej wersji

Na rynku masowym króluje z kolei Subaru, Toyota i Honda, a więc japońscy producenci z wskaźnikiem odpowiednio 60,5%, 60,3% i 58,7%. Najgorzej z kolei poradził sobie Fiat, Chrysler i Dodge, do których powraca kolejno 10,4, 14,1 i 17,8 procent klientów.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News