Reklama
aplikuj.pl

Zobacz jak Straż Przybrzeżna USA pojmuje przemytników narkotyków

Zobacz jak Straż Przybrzeżna USA pojmuje przemytników narkotyków
Zobacz jak Straż Przybrzeżna USA pojmuje przemytników narkotyków

Straż przybrzeżna USA ujawniła ostatnio nagranie prosto z akcji, w której wykryła i zaczęła podążać za statkiem do przemytu narkotyków we wschodniej części Pacyfiku. Mowa dokładnie o akcji z udziałem zespołu Munro, który dogonił i przechwycił półzanurzalny statek towarowy. Ten z kolei dał nam okazję do rozwinięcia tego tematu, jak przemytnicy próbują zostać niezauważeni. 

Czytaj też: Dwa zatopione okręty podwodne z II WŚ właśnie zaginęły

Zacznijmy może od tego, że incydent miał miejsce 17 czerwca 2019 roku prawdopodobnie u wybrzeży Ameryki Południowej i Środkowej. Munro z siedzibą w Alameda w Kalifornii wysłał dwie załogi na skuterach i elitarną drużynę pokładową Straży Przybrzeżnej, aby zatrzymać zauważony statek. Według oficjalnych informacji ta akcja była jedną z czternastu, które mają na celu zaburzyć przepływ narkotyków pomiędzy krajami. Do tej pory skonfiskowali narkotyki o wartości 569 milionów dolarów.

Wykorzystany przez przemytników statek jest dosyć ciekawy, bo tak naprawdę ma sporo wspólnego z okrętem podwodnym. Jednak jest to tak zwany statek niskoprofilowy, który ma dziób podobny do łodzi i całkowicie zamknięty pokład. Niewielki peryskop ma za zadanie służyć niewielkiej załodze do obserwacji, a całość dopina zestaw dużych rur, które odprowadzają spaliny z silnika. Nic dziwnego – tego typu statki są zaprojektowane tak, aby być możliwie najmniej widocznymi na powierzchni wody. Chociaż z reguły nie jest przeznaczony do zanurzenia, to niekiedy zdarzają się i takie z niewielką rurką ponad taflą wody, która dostarcza do wnętrza powietrze.

Jak pisze Popular Mechanics:

LPV pojawiły się po raz pierwszy w połowie lat 90-tych jako reakcja na działania mające na celu zapobieganie narkomanii. Łodzie są zazwyczaj konstruowane w Ameryce Południowej, a następnie odbywają podróż przez Wschodni Pacyfik i Karaiby do Meksyku. 

Czytaj też: Hybrydowy statek wycieczkowy MS Roald Amundsen zapisał się na kartach eko-historii

Źródło: Popular Mechanics