WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Nauka

Zwycięzcy Akademii Kodowania mieli genialne pomysły

Akademia Kodowania to konkurs dla uczniów podstawówek, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Zakłada on wykorzystanie płytek deweloperskich (Intel Edison lub Genuino) w celu stworzenia jakiegoś projektu. Pierwszy etap zakładał nadsyłanie pomysłów. W drugim uczniowie otrzymali sprzęt i mogli zrealizować swój projekt. Zobaczcie, którzy uczniowie mieli najciekawsze pomysły.

W kategorii szkół podstawowych wygrał Zespół Edukacyjny nr 7 w Zielonej Górze. Stworzył on robota, który uczył najmłodszych podstaw ruchu drogowego. W skład pomysłu wchodziła makieta miasta oraz robot, którego oprogramowanie zostało napisane w języku Scratch. Robot porusza się po makiecie a jego kierowca musi interpretować znaki drogowe i zgodnie z nimi się poruszać.

W kategorii szkół gimnazjalnych wygrała Poznańska Szkoła Muzyczna II st.. Stworzyli oni technologię, która miała być w służbie nauki muzyki. Projekt odtwarzał podstawową funkcję metornomu, czyli wybijanie rytmu. Zaprogramowanie tempa odbywało się dzięki klaskaniu. Dodatkową funkcją jest także wyświetlanie tempa, jakie zostało narzucone, w postaci ćwierćnut na minutę oraz w postaci odpowiedniej nazwy.

W ostatniej kategorii – szkół ponadgimnazjalnych – wygrało V Liceum ogólnokształcące z Gdańska. Stworzyli oni bardzo ciekawy projekt szachów. Przekształcili oni zwykłą grę w multimedialną zabawę, która ma sprzyjać nauce. Początkowi i średnio zaawansowani gracze mogą skorzystać z systemu podpowiedzi. Zarządzanie szachownicą odbywa się z poziomu komórki. Można zagrać z botem albo z innym graczem, dostosować poziom trudności oraz zmieniać kolory szachownicy. Także w łatwy sposób można streamować rozgrywkę.

Źródło: Informacja prasowa