Ciekawi Was nowoczesne i równie elektryzujące, co interesujące serducho, które będzie napędzać elektryczny samochód ID.3 Volkswagena?
Mowa dokładnie o silniku elektrycznym wytworzonym przez Volkswagen Group Components o oznaczeniu APP 310. Według firmy skrót „APP” odnosi się do ustawienia napędu i skrzyni biegów równolegle do osi, a liczba 310 oznacza jego moment obrotowy. Wiemy przy tym, że ten dokładnie silnik bazuje na bezszczotkowym mechanizmie z magnesem trwały, gwarantując 150 kW mocy szczytowej (200 KM), co wygląda o tak:

Po stronie nieco ciekawostkowej nie sposób nie odnotować, że APP 310 może zmieścić się nawet do torby sportowej, co Volkswagen wyjawił zapewne tylko dlatego, żeby podkreślić zalety elektrycznych układów.

W ogłoszeniu nie zabrakło też szczegółów na temat samej platformy producenta (Volkswagen MEB), która pozwala na zastosowanie napędu na tylną, przednią i obie osi – zależnie od wersji. Jej prostotę widać poniżej, gdzie pomiędzy osiami spoczywają ogniwa akumulatora litowo-jonowego, a pomiędzy kołami cały układ napędowy.