Technologie FidelityFX Super Resolution od AMD oraz Deep Learning Super Sampling od NVIDIA mają te same zastosowania – skalować grafikę do wyższych rozdzielczości bez utraty jakości i przy zapewnieniu wyższej płynności. Jednak pod maską tych rozwiązań siedzi zupełnie inne podejście, co potwierdza fakt, że technologia FSR na PlayStation 3 trafiła już pośrednio, bo poprzez emulator RPCS3.
Być może najważniejszą różnicą między FSR i DLSS jest to, że FSR działa na sprzęcie wszelakiej maści, a kod technologii został upubliczniony, aby każdy mógł „zabawić” się z FidelityFX Super Resolution od zaplecza. Przykład tego już wcześniej widzieliśmy przy implementacji FSR do SteamVR i API Vulkan, podczas gdy tym razem technologia swoje żagle skierowała ku konsoli starej generacji i nie mowa tutaj o PS4.
Czytaj też: Raj dla technologicznego geeka już otwarty. Muzeum pełne starych sprzętów
Dzięki otwartości AMD technologia FSR na PlayStation 3 już hula za pośrednictwem emulatora
Tym razem FSR trafiło na emulator PlayStation 3 w postaci RPCS3, który działa na systemach operacyjnych wszelakiej maści. Ogłosili to dumnie sami twórcy, zaznaczając, że ich emulator jest jednocześnie tym pierwszym, który obsługuje FSR, a użytkownicy mogą łatwo aktywować tę technologię za pomocą menu, w którym wybiorą nawet poziom skalowania.
Czytaj też: Sprzedaż kart Radeon RX 6000 żartem? Ponoć najdroższa i najmniej popularna karta GeForce ją przebija
Jednak w przypadku tej integracji korzyści płynące z wydajności FSR mogą nie być aż tak dobre, bo emulator bazuje głównie na CPU, a nie GPU i dodatkowo będzie skalował nawet interfejs. Dodatkowo tytuły pozbawione funkcji antyaliasingu mogą wizualnie być gorsze przez zwiększony efekt spotęgowanej działaniem FSR pikselizacji. Ponoć emulator obsługuje 62% dostępnych gier na PS3 bez problemu, 31% z defektami, a 6% tytułów kompletnie nie działa.