Dlaczego Battlefield 2042 nie działa w 120Hz i się tnie?

battlefield 2042

Nowe informacje na temat tego, jak działa Battlefield 2042 na aktualnych konsolach i nowych PC są wyjątkowo szczere. Pytanie tylko, czy to uratuje grę przed teoretyczną wpadką na premierę?

Battlefield 2042 nie taki jak byśmy chcieli

Choć początkowo można było myśleć, że w końcu dostaniemy idealnego Battlefielda, w którego będziemy zagrywać się latami, to jednak testy gry podczas bety przyniosły raczej rozczarowanie. Wśród znajomych fanów, którzy zawsze zaciskali zęby i i tak grali w Bfa tym razem nie widzę ekscytacji, a ostrożność względem tytułu.

Czytaj też: Łatki i DLC Cyberpunk 2077 opóźnione

Czy grze uda się przyciągnąć graczy na dłużej, czy DICE dość szybko zacznie tracić graczy w Battlefield 2042, co zapewne nie będzie dobrze wróżyło dla ich przyszłości? Przecieki mówią o tym, że niektórzy pracownicy na wszelki wypadek rozglądają się za nowymi stanowiskami w innych firmach, a to nie brzmi dobrze.

Battlefield 2042 na konsole

W Battlefield 2042 zabraknie w przypadku konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series X trybu 120 klatek na sekundę. Taka (zazwyczaj niestabilna) płynność rozgrywki jest, przez niektórych doceniana na konsolach, nawet jeśli rozdzielczość gry jest wtedy względnie niska. Wiemy już, że takowy tryb nie pojawi się na premierę. Dlaczego?

Odpowiedź na to pytanie przyniósł jeden z deweloperów gry, który ponownie potwierdził, że trybu 120Hz nie zobaczymy na aktualnych konsolach . Deweloperzy zamierzają jednak badać, czy taka jakość rozgrywki jest możliwa, już po premierze.

Czytaj też: PlayStation PC to nie żart, a VR to przyszłość Sony

Powodem, dla którego w Battlefield 2042 zabraknie tego trybu na konsolach jest to, że to nie rozdzielczość jest problemem. Inne gry po prostu obniżają liczbę efektów i rozdzielczość do 1080p, ale w grze DICE największe obciążenie jest na procesorze, który musi poradzić sobie jednocześnie ze 128 graczami. Zwiększenie fpsów z 60 do 120 nie będzie zatem możliwe przez proste obniżenie rozdzielczości.

Battlefield 2042 na PC się tnie

Mateusz w swoim wpisie Ray Tracing w Battlefield 2042 tylko na PC. Znamy plan NVIDIA i DICE przedstawił technologiczne zawiłości związane z Battlefield 2042. DICE postanowiło w końcu zaprezentować, jak gra będzie działać na komputerach PC i… wygląda to bardzo źle.

Rzućcie okiem na wideo od 34 sekundy (i przemilczmy już to, że większość materiału to prerenderowany materiał…). Ewidentnie widać, że w przypadku większego zamieszania na ekranie, gra się bardzo tnie! A wideo jest przecież też reklamą kart RTX z serii 30xx. Czyżbyśmy zatem potrzebowali jeszcze lepszej karty, aby cieszyć się płynnością zabawy?