Reklama
aplikuj.pl

Rockstar uniemożliwia włączenie GTA The Trilogy. Odkryto Hot Coffee w plikach gry!

gta

GTA The Trilogy to codziennie coś nowego. Gracze jednak zamiast bawić się w definitywną edycję starych gier, co chwilę mierzą się z trudnościami spowodowanymi przez nowych twórców.

GTA The Trilogy nie działa

Rockstar Games uruchomiło ponownie Rockstar Games Launcher. Przypomnijmy, że krótka przerwa techniczna skończyła się tym, że gracze nie mogli przez wiele godzin uruchomić na komputerach PC żadnej produkcji Rockstara. Nie działało Red Dead Redemption 2, Grand Theft Auto 5, Grand Theft Auto Online oraz Grand Theft Auto The Trilogy Definitive Edition.

W międzyczasie zaczęły pojawiać się informacje na temat tego, że w plikach gry znalazły się dane, które nie miały nigdy zostać zaprezentowane graczom i dlatego właśnie Rockstar pozbył się możliwości kupienia gry oraz jej włączenia. Jak się okazało – plotki się potwierdziły.

Czytaj też: Seria Fight Night powraca, ale EA chwilowo ją wstrzymało

Rockstar oficjalnie poinformował, że Rockstar Games Launcher już działa, ale… nie włączymy GTA The Trilogy. Jeśli kupiliście grę tuż po premierze (albo nawet przed nią) to zapewne pograliście na komputerach tylko kilkanaście godzin, bo od tamtej pory tytuł jest niedostępny do zagrania.

Wychodzi tutaj to, czego obawiało się wielu graczy, czyli to, że cyfrowe kopie gier nie należą w większości przypadków do graczy (tylko je „wypożyczamy”), a instalacja dodatkowych launcherów do danych produkcji może doprowadzić do tego, że gry zostaną nam pewnego dnia po prostu odebrane. Pewni tego, że nie stracimy cyfrowych kopii gier możemy być tylko wtedy, gdy produkcja pochodzi ze sklepu GOG.

GTA The Trilogy nie da się kupić

Okazuje się również, że cyfrowa sprzedaż gry rzeczywiście została wstrzymana i nie da się kupić pecetowego wydania GTA The Trilogy. Produkcja nie jest dostępna do zakupu i nie wiadomo kiedy powróci do sprzedaży.

Wściekli gracze, którzy stracili dostęp do gry zwracają również uwagę na to, że produkcja tymczasem jest już dostępna w pirackich serwisach i znów osoby, które legalnie nabyły lub chciały nabyć grę, są w gorszej sytuacji od złodziei.

Czytaj też: Nowe dane o PS5 – masa exów nadciąga, Assassin’s Creed potężną marką

Gracze opowiadają o swoich pierwszych „przygodach” związanych ze zwrotem produkcji. Okazuje się, że o ile początkowo proces ten przebiega bez problemów, to jednak część osób otrzymuje informacje, iż pieniądze trafią na ich konto do 10 dni, a inni są proszeni o dodatkowe dokumenty mające potwierdzić, to że legalnie nabyli tytuł.

Kiedy GTA The Trilogy wróci do sprzedaży? Tego na ten moment nie wiadomo, ponieważ sam Rockstar w komunikacje do graczy pisze, iż „ma nadzieję”, że poprawki uda się szybko wykonać. Nie wiadomo zatem, czy rozwiązanie wszelkich problemów, które sprawiła wersja Groove Street Games zajmie dzień czy tydzień.

Pliki, których mieliśmy nie mieć

Jak to jednak Rockstar oficjalnie przyznał – powodem wycofania gry ze sprzedaży i jej dezaktywacji na PC jest to, że w jej plikach znalazły się rzeczy, o których mieliśmy nie wiedzieć. Powoli wychodzą informacje znajdujące się w grze i dzięki temu dowiedzieliśmy się, że w GTA The Trilogy znajdują się wszystkie utwory, które były dostępne w wersjach gier jeszcze z ery PS2. Są one po prostu wyłączone.

Oprócz tego moderzy za szybko otworzyli korki od szampana, ponieważ okazało się, że masa notatek od deweloperów zostawionych po to, aby moderom łatwiej było modować grę… nie były dla nich. Opisy kodu pochodzą jeszcze z najwcześniejszych lat istnienie gier i miały być dostępne tylko dla deweloperów.

Dalej, okazało się, że również możliwe jest dobranie się do pliku zawierającego wszelkie skrypty odpowiedzialne za to jak działa gra. Pomysły Rockstara na działanie gry z otwartym światem po prostu wyciekły i choć są dość stare, to jednak wciąż cenne.

Teraz dataminerzy, czyli osoby przeglądające właśnie niezabezpieczone pliki GTA The Trilogy informują, że w plikach GTA San Andreas znajdują się pliki odpowiedzialne za Hot Coffee, czyli usuniętą z gry minigrę polegającą na uprawianiu seksu, które kosztowała potem Rockstar 20 milionów dolarów, ponieważ tytuł w sprzedaży był dostępny z niepoprawną klasyfikacją wiekową.