Na początku tego roku Porsche zapewniło światu dwa elektryczne rowery – Porsche eBike Sport i Porsche eBike Cross w cenie kolejno 10700$ i 8549$. Łączyły ramy z włókna węglowego i lekkie silniki Shimano EP8 z 85 Nm momentem obrotowym w obudowie magnezowej o masie 2,6 kg. Wygląda na to, że biznes był udany, bo patrząc po niedawnej inwestycji w Greyp, elektryczne rowery Porsche mogą zyskać zna znaczeniu.
Greyp dostanie nowego większościowego udziałowca. Elektryczne rowery Porsche z wysokiej półki prawie pewne
Porsche ewidentnie próbuje wkroczyć jeszcze głębiej w rynek rowerów elektrycznych. Firma właśnie ogłosiła, że nabyła większościowy pakiet udziałów w Greyp Bikes, stając się ważnym graczem w giełdowej grze o tą chorwacką firmę, zajmującą się eBike. Do tej pory Porsche było w niej jedynie mniejszościowym udziałowcem, ale patrząc po tym, że wcześniej poczyniło znaczne inwestycje w Rimac, inwestycja w Greyp (wydzieloną przez Rimac markę dla eBike) nie wydaje się wcale dziwna.
Czytaj też: Porsche przystępuje do kosmicznego wyścigu inwestując w rakietowy startup
Tak się złożyło, że Porsche nabyło 10% udziałów w Greyp w 2018 roku dokładnie w tym samym czasie, w którym zainwestowało w Rimac. Na początku tego roku Porsche dobiło do prawie 25% udziałów własnościowych w Rimac, a teraz zdecydowało się pójść jeszcze dalej z Greyp. Ta reakcja była wywołana próbą kupna sporego pakietu kontrolnego przez firmę trzecią, którą Porsche ubiegło, korzystając z „prawa pierwokupu”.
Czytaj też: Spójrzcie na wnętrze elektrycznego vana Porsche Vision Renndienst
Przejęcie ma zostać sfinalizowane na początku przyszłego roku, kiedy to Porsche stanie się większościowym inwestorem w Greyp, a pierwotni założyciele i dyrektor generalny Rimac, Mate Rimac, pozostaną tymi mniejszościowymi.