Reklama

Cyberpunk 2077 przetestowany po roku. Tytuł zaliczył niewiarygodną przemianę

cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 nie powinien zadebiutować w takiej formie na PS4 w jakiej otrzymaliśmy grę w dniu premiery. Gdyby gra wyszła w wersji takiej jakiej prezentuje to patch 1.31 – dziś raczej głosów niezadowolenia byłoby o wiele mniej.

Cyberpunk 2077 – tego nie naprawią nawet patche

Zanim przejdziemy do porównania graficznego Cyberpunk 2077 warto pamiętać za co gra była krytykowana. Myślę, iż problemy produkcji możemy podzielić na dwie kwestie – optymalizacja i niespełnione obietnice. Dziś Cyberpunk 2077 zalewny jest bardzo pozytywnymi ocenami na Steam, ale wielu nowych graczy podchodzi do tytułu bez bagażu w postaci, tego co zapowiadały materiały promocyjne.

Nie chcę tutaj twierdzić, że CD Projekt RED to zła korporacja, która specjalnie oszukała graczy, bo znając realia polskiej branży gier i tego, jak szybko się rozwinęliśmy, jednocześnie mając problemy z zarządzaniem wielkimi biznesami sprawia, iż jestem głęboko przekonany o tym, że zawiodła tutaj komunikacja pomiędzy zespołami. Zawiodła jednakże przez to, że największe polskie firmy growe nie mają jeszcze takiego doświadczenia, jak zagraniczni konkurencji tworzący gry od 30 lat.

Czytaj też: Co z Half Life 3? Jak wyglądają próby wskrzeszenia gry?

Stało się jednak, jak się stało i gracze nakręceni zwiastunami oczekiwali trochę innej gry. Jestem w stanie zrozumieć to, że częściowo gracze sami wyobrażali sobie grę inaczej, ponieważ np. braindance wydawały się niezwykle istotnym elementem rozgrywki, który będzie się co chwilę pojawiać w grze, a tymczasem w samej produkcji nigdy nie miało ich być, aż tyle. Nie ma jednak żadnej obrony dla tego, że CD Projekt RED obiecywał takie rzeczy jak np. tuning pojazdów czy bieganie po ścianach, a następnie nigdy oficjalnie nie ogłosił pozbycia się tych elementów.

Optymalizacja Cyberpunk 2077 to jednak niebo a ziemia

Druga kwestia krytykowana głównie przez graczy konsolowych dotyczyła jednak tego, jak gra działa na PlayStation 4 i Xbox One. Zupełnie szczerze – wydawało mi się, że dziś Cyberpunk 2077 na takim PS4 działa tylko trochę lepiej, ponieważ oglądałem materiały wideo pokazujące różnice w grze wskazujące na zmiany pomiędzy jednym a drugim patchem. Tymczasem, gdy spojrzymy na to jak gra wygląda dzisiaj i jak wyglądała w wersji 1.0 – przepaść.

Czytaj też: Plany CD Projekt na przyszłość. Co z GOG.com?

Analiza graficzna ujawnia cały szereg usprawnień gry, na które składają się:

  • o wiele szybciej doczytujące się miasto
  • wyższa rozdzielczość tekstur
  • wyższa rozdzielczość samej gry
  • w miarę stabilne 30 klatek na sekundę
  • mniej bugów

Chciałbym zwrócić Waszą szczególną uwagę na wideo w 19:30 – wygląda to jakbyśmy grali w dwie różne gry! Do tego docenić trzeba również to, że deweloperzy doszlifowali niektóre rozmowy z NPC. Mowa ciała naszych rozmówców w najnowszej wersji zdradza nam o wiele więcej informacji.